۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

اجرای طرح پرچم آبی در سواحل سیستان وبلوچستان

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سالم بودن شناگاه های سواحل مکران وپاکسازی آن ها از آلودگی های نفتی از اجرای طرح پرچم آبی در این سواحل خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۳۳۹۹
اجرای طرح پرچم آبی در سواحل سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار مانا از چابهار معصومه ابتکار درنشست شورای اداری شهرستان چابهار با اشاره به پیگیری های ملی ومنطقه ای برای احیای کامل تالاب هامون اظهار داشت: سند جامع این تالاب تنظیم شده که در سال جاری با حمایت های ملی وبین المللی اجرا می شود.
وی افزود: بحرانی ترین کانون گردوغبار سیستان وبلوچستان در حوزه تالاب هامون واقع شده ودرصورتی که این تالاب احیا نشود با مشکلات زیست محیطی زیادی مواجه می شویم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احیای تالاب جازموریان تاکید کرد: مطالعات این طرح با همکاری دانشگاه کرمان تکمیل شده وکارگروه های آن در کرمان وتهران تشکیل شده است.
ابتکار با اشاره به توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست محیطی این طرح تاکنون اجرا شده وهمچنان باید الزامات رعایت شود.
به گفته وی سواحل سیستان وبلوچستان به جهت شرایط استاندارد در آلودگی های میکروبی آماده اجرای طرح پرچم آبی سازمان حفاظت محیط زیست است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:اعطای این پرچم به سواحل سیستان وبلوچستان نشان از سالم بودن شناگاه های استان ورعایت کامل ضوابط زیست محیطی دریایی است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 420هکتار از اراضی جنوب سیستان وبلوچستان به حفاظت از گاندو(تمساح پوزه کوتاه) اختصاص یافته تاکید کرد:اجرایی شدن طرح مدیریت وگردشگری گاندو وبازنگری منطقه حفاظت شده برای بهره برداری از منابع آن در دستورکار محیط زیست است.
ابتکار در پایان اظهارداشت:گاندو یک سرمایه ملی است ودرصورتی که به سمت انقراض برود، موجب سرافکندگی جهانی ایران درمحافل محیط زیستی خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار