۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

نرخ حمل با شناورهای VLCC در سراشیبی قرار می گیرد

نرخ حمل و نقل با شناورهای VLCC که طی هفته های گذشته با کاهش همراه بود، هم اکنون به دلایل مختلف با افت محسوس روبه رو می شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۵۸۰
نرخ حمل با شناورهای VLCC در سراشیبی قرار می گیردبه گزارش گروه بین الملل مانا، به موجب تعمیرات پالایشگاه ها در آسیا در ماه های آتی نرخ حمل و نقل با شناورهای VLCC که طی هفته های گذشته با کاهش همراه بود، افت بیشتری خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل شرکت بین المللی حمل و نقل آسیا موسوم به BRS Baxi در سنگاپور با اشاره به فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها در آسیا و زمان بر بودن آن گفت: سرعت جابه جایی بار در بازار بسیار کند است به گونه ای که در ماه فوریه سال جاری میلادی تعداد چارتر شناورهای VLCC در مقایسه با 50 فروند در سال گذشتۀ میلادی به 30 فروند رسید.
دراین گزارش به نقل از آمار منتشر شده از سوی رویترز آمده است: در حال حاضر 40 پایگاه در پالایشگاه های آسیا از جمله تاسیسات فعال در چین، کرۀ جنوبی، تایوان و ژاپن به طور موقت و برای تعمیرات بسته شده اند.
فرد مسئول ضمن اشاره به ازسرگیری فعالیت پالایشگاه ها از ماه آوریل گفت: ممکن است نرخ حمل و نقل بار با شناورهای VLCC از ماه می بهبود یابد.
بر همین اساس، یکی از تحلیلگران موسسۀ Clarksons گفت: نرخ چارتر شناورهای VLCC روزانه به 32 هزار دلار می رسد که در مقایسه با نرخ چارتر 12 تا 14 هزار دلاری برای تانکرداران کوچکتر از جمله سوئزماکس و افراماکس وضعیت بهتری دارند.
یکی از کارگزاران تانکرهای سوپر در سنگاپور گفت: قیمت چارتر شناورها در بازار قابل کنترل است و با نزدیک تر شدن به ماه مارس، به تدریج شاهد افت قیمت ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: تعداد زیادی شناورهای جدید وارد بازار خواهند شد و تعداد زیادی شناور قدیمی با تناژ بالا در بازار در حال فعالیت هستند که هر دو موجبات کاهش نرخ حمل و نقل با شناورهای VLCC را فراهم می کنند.
این گزارش در پایان به نرخ حمل و نقل با شناورهای VLCC در مسیرهای مختلف اشاره کرد و افزود: نرخ حمل و نقل در مسیر خاورمیانه-ژاپن حدود 69.75 واحد افت داشت. از سوی دیگر نرخ جابه جایی با این شناورها در مسیر آفریقای غربی-چین 69.25w کاهش داشت. این در حالی است که نرخ حمل و نقل با تانکرهای افراماکس در مسیر آسیای جنوب شرقی-کرانۀ شرقی استرالیا 107 واحد افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار