۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
آلفالاینر:

بنادر برنده و بازنده تشکیل ائتلاف ها را مشخص کرد

به دنبال شکل گیری ائتلاف های جدید کشتیرانی کانتینری و ایجاد تغییرات سازمانی در درون کشتیرانی ها، بندر سنگاپور بزرگترین برنده و بندر Klang مالزی بزرگترین بازنده در مسیر تجاری اروپا-آسیا خواهند بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۵۳۷
بنادر برنده و بازنده تشکیل ائتلاف ها را مشخص کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه آلفالاینر با اشاره به اینکه بندر سنگاپور بزرگترین برنده و بندر klang مالزی بزرگترین بازنده مسیر تجاری اروپا- آسیا در پی تشکیل ائتلاف های جدید کشتیرانی کانتینری و ایجاد تغییرات سازمانی در درون کشتیرانی ها خواهند بود، نوشت: از یکم ماه آوریل سال جاری میلادی، زمانی که ائتلاف های THE و اقیانوسیه فعالیت خود را آغاز کنند و از سویی دیگر کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی و هامبورگ سود آلمان با ائتلاف 2M همکاری خود را سر گیرند، پهلوگیری شناورها در مسیر تجاری آسیا-اروپا، تغییر و دگرگونی عمده ای را تجربه خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، بندر سنگاپور بزرگترین برنده شوک های تجاری پیش رو خواهد بود، علاوه بر این، بندر روتردام هلند نیز هم چنان به عنوان بندر کلیدی اروپا باقی خواهد ماند.
از طرف دیگر، در آسیا بنادر Klang مالزی و هنک کنگ چین، شرایط خوبی را تجربه نخواهند کرد.
لازم به ذکر است: به دنبال آغاز فعالیت ائتلاف های جدید، بندر سنگاپور در مسیر آسیا-اروپا میزبان 34 فروند شناور خواهد بود، در حالی که این رقم در گذشته 29 فروند به ثبت رسیده است.
در ادامه این گزارش آمده است: کشتیرانی CMA CGM فرانسه پس از کسب سهام کشتیرانی APL سنگاپور، در ساخت ترمینال های مشترک CMA CGM-PSA Lion City در سنگاپور، سرمایه گذاری کرد.
گفته می شود، بندر Klang مالزی بزرگترین بازنده در مسیر تجاری آسیا- اروپا خواهد بود، به طوری که پذیرش هفتگی 11 فروند شناور در بندر مذکور به پنج فروند، تقلیل خواهد یافت.
 ائتلاف THE تنها هاب در سنگاپور برای جنوب شرقی آسیا خواهد بود.
افزون بر این، بندر Tanjung Pelepas به عنوان هاب منطقه ای اصلی برای ائتلاف 2M با اضافه کردن 12 پهلوگیری هفتگی باقی خواهد ماند، در حالی که ائتلاف اقیانوسیه چهار پهلوگیری در هفته را در بندر مذکور تجربه خواهد کرد.
 بندرهنک کنگ چین نیز هم راستا با بزرگترین بندر مالزی، بازنده این تحولات تجاری خواهد بود، به طوری که در حلقه های اروپای شمالی هفت پهلوگیری در هفته و در حلقه های مدیترانه سه پهلوگیری در هفته را پذیرش خواهد کرد، این در حالی است که پیش از این تعداد پهلوگیری های هفتگی در بندر مذکور به ترتیب ده و پنج فرود شناور به ثبت رسیده است.
این گزارش در پایان با اشاره به اینکه بندر روتردام هلند مهمترین بندر اروپایی باقی خواهد ماند، نوشت: علیرغم اینکه، بندر مذکور دو پذیرش هفتگی شناورها در مسیر آسیا-اروپا را به دلیل تغییرات سازمانی ائتلاف ها از دست خواهد داد ، اما از سوی دیگر، دو پهلوگیری را از ائتلاف 2M به دست خواهد آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار