۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

بارج هفت هزارتنی در بوشهر به آب انداخته شد

بارج هفت هزار تنی که برای تامین آب کشتی‌ها در آبراه های دریایی در صدرای بوشهر ساخته شده است همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به آب انداخته شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۲۲۳۶
بارج هفت هزارتنی در بوشهر به آب انداخته شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیر منطقه جنوبی صدرا در آیین به آب اندازی بارج هزار تنی در بوشهر با بیان اینکه متخصصان شرکت صدرای بوشهر دارای توانمندی بالایی هستند اظهار داشت: توانمندی متخصصان شرکت صدرا به‌گونه‌ای است که فناوری‌ کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی بومی‌سازی کرده‌اند.
علی زارعی به ساخت نخستین بارج آبرسان در جزیره صنعتی صدرای بوشهر اشاره کرد و افزود: بارج یاد شده دارای ظرفیت هفت هزار تنی برای بارگیری آب است که آب اشامیدنی استاندارد و بهداشتی شناورهای آبراه‌های مختلف دریایی را تامین می‌کند.
مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با اشاره به بیش از یک‌هزار و 350 تن وزن این بارج گفت: طول این شناور86.3 متر و عرض آن 24 متر است که دارای ارتفاع پنج متر و آبخورچهار متر است.
زارعی با اشاره به اینکه این شناور در مدت 10 ماه توسط متخصصان شرکت صدرا ساخته شده است، گفت: برای ساخت این شناور 340 هزار نفر ساعت توسط متخصصان صدرا زمان صرف شده است.
مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با بیان اینکه در این مرکز صنعتی 10 سکوی پارس جنوبی در حال ساخت است خاطر نشان کرد: 10 سکوی فازهای 22 و 24، 13 و 14 در این جزیره صنعتی در حال ساخت است که روند ساخت سکوها تسریع یافته است.
زارعی با اشاره به اینکه سکوهای 22 و 24 پارس جنوبی دارای پیشرفت 86 درصدی است، افزود: سکوهای فاز 13 پارس جنوبی از پیشرفت 76 درصدی و فاز 14 دارای پیشرفت 60 درصدی است.
وی گفت: اگر سفارش ساخت شناور در ابعاد گوناگون به شرکت صدرا واگذار می‌شود ضمن رونق یافتن فعالیت کشتی سازی زمینه اشتغال‌زایی در این شرکت افزایش می‌یابد.
مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با اشاره به ساخت نخستین کشتی افراماکس در صدرای بوشهر خاطر نشان کرد: افراماکس دوم نیز دارای 70 درصد پیشرفت ساخت است که 16 ماهه تکمیل و به آب اندازی می‌شود.
زارعی بیان کرد: ساخت هر شناور افراماکس ظرفیت اشتغال‌زایی یک هزار و 500 نفر دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار