۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

جابه جایی بار از کانال پاناما رکورد زد

کانال پاناما در ماه ژانویه سال جاری میلادی، رکورد جدیدی در جابه جایی بار بر حسب تناژ و ترانزیت شناورهای عبوری از این کانال را به ثبت رساند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۱۵۴
جابه جایی بار از کانال پاناما رکورد زد
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مقامات کانال پاناما، کانال پاناما توانست در ماه ژانویۀ سال جاری میلادی شاهد ترانزیت یک هزار و 260 فروند شناور از آبراههای جدید و قدیمی و ثبت تناژ 36 میلیون و 100 هزار تن بار باشد.
بر اساس این گزارش، آخرین رکورد جابه جایی بار بر حسب تناژ در ماه دسامبر سال 2016 میلادی با ثبت رقم 35 میلیون و 400 هزار تن و ترانزیت یک هزار و 166 فروند شناور از مسیرهای آبی کانال پاناما اعلام شده بود.
بر همین اساس مدیر کانال پاناما گفت: ثبت رکورد در جابه جایی بار بر حسب تناژ خبر از اهمیت کانال توسعه یافتۀ پاناما می دهد و تاثیر مثبت آن بر صنعت دریانوردی و آیندۀ تجارت جهانی را به خوبی نشان می دهد.
این گزارش ادامه داد: پیش از گشایش کانال توسعه یافتۀ پاناما در روز 26 ماه ژوئن سال 2016 میلادی، آخرین رکورد تناژ ماهانه در ماه اکتبر سال 2014 بود که30 میلیون و 40 هزار تن اعلام شد.
از سوی دیگر هفت ماه پس از افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما ترانزیت شناورهای نئوپاناماکس به بیش از 750 فروند رسید که 50 درصد بیشتر از ترانزیت شناورهای کانتینری بود. افزون بر آن، این کانال شاهد ترانزیت شناورهای LPG و LNG، فله بر و تانکرها و شناورهای حمل خودرو بود.
بر اساس جدول زمان بندیِ ترانزیت شناورها، کانال توسعه یافتۀ پاناما در ماه آوریل سال جاری میلادی شاهد ترانزیت اولین شناور کروز نئوپاناماکس خواهد بود. این شناورها قادر به جابه جایی بیش از چهار هزار مسافر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار