۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

کاسکو خریدار احتمالی OOCL

شرکت کشتیرانی کاسکو چین با مسئولیت محدود برندۀ احتمالی مزایدۀ فروش خط کانتینری OOCL هنگ کنگ خواهد بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۷۱۳
کاسکو خریدار احتمالی OOCLبه گزارش گروه بین الملل مانا، وال استریت ژورنال نوشت: به دنبال فراهم آمدن زمینه های شایعۀ فروش بازوی کانتینری شرکت OOIL هنگ کنگ موسوم به OOCL ،احتمال برنده شدن شرکت کشتیرانی کاسکوی چین در مزایدۀ فروش این شرکت به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار وجود دارد.
بر اساس این گزارش و به دنبال رواج ادغام شرکت ها و خطوط کشتیرانی و رکود سایه انداخته بر صنعت حمل و نقل در سطح جهانی، شرکت حمل و نقل OOIL هنگ کنگ تصمیم به فروش بازوی کانتینری خود (OOCL) گرفت.
این گزارش ادامه داد: شرکت دولتی حمل و نقل کاسکو در حال آماده سازی خرید OOCL به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار است. خطوط حمل و نقل کاسکو بازوی کانتینری شرکت کشتیرانی کاسکو است و به همراه OOCL عضو ائتلاف اقیانوسیه هستند که فعالیت خود را از ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز می کنند.
این گزارش ضمن اشاره به تحلیلی از موسسۀ تحقیقاتی Drewry افزود: OOCL با وجود قرار گرفتن در شرایط سخت بازار توانست سوددهی خوبی از خود بر جای بگذارد و گزینۀ خوبی برای خرید از سوی فعالان صنعت حمل و نقل است.
در حال حاضر خطوط حمل و نقل کاسکو با ظرفیت یک میلیون و 580 هزار TEU و سهم 7.5 درصدی در بازار چهارمین خط کانتینری بزرگ جهان است. پیش از آن خطوط کشتیرانی مرسک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه قرار دارند. OOCL نیز با ظرفیت 575 هزار و 500 TEU و سهم 2.8 درصدیِ بازار نهمین خط کانتینری بزرگ جهان به شمار می رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار