۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

پیش بینی بیمکو از بازار کشتی های تانکر و فله برها در سال 2017

موسسه تحقیقاتی بیمکو از ضرر شرکت های کشتیرانی تانکر در سال 2017 خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۱۳۱۷
پیش بینی بیمکو از بازار کشتی های تانکر و فله برها در سال 2017
به گزارش گروه بین الملل مانا، تانکرداران در سال 2017 با کاهش کرایه حمل کشتی های تانکرروبرو خواهند شد و این افت چندین سال به طول خواهد انجامید که به ضرردهی شرکت های مربوطه منجر می شود.
طبق پیش بینی های درج شده در گزارش موسسه بیمکو، میزان اوراق در سال 2017 به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته خواهد رسید که همچنان پاسخگوی عرضه مازاد کشتی در بازار کشتی های تانکر و ضرر ناشی از کرایه های پایین نخواهد بود.  
بر اساس این گزارش، رونق بازار تانکرها رو به تنزل می رود و این در حالیست که در زمانی که این بازار از رونق فراوانی برخوردار بود، همتایان فله و کانتینری آن با کمبود تقاضا و عرضه مازاد کشتی دست و پنجه نرم می کردند.
 
هشدار به فله بر داران 
بازار فله برها که در سال 2016 یکی از سخت ترین سال های خود را سپری کرد، درسال 2017 نیازمند توجه ویژه ای است تا مشکل عرضه مازاد را پشت سر گذارد.
کاهش اوراق فله برها در نیمه دوم سال 2016 نیاز به رشد صفر درصدی ناوگان این عرصه از حمل و نقل را بی جواب گذاشت و با توجه به شمار کشتی هایی که در سال 2017 و 2018 روانه بازار فله برها می شوند، به منظور گذر از بحران این بازار ملزم به اوراق سالانه 30 میلیون DWT است.
به هرحال به نظر آهنگ کندتر اوراق فله برها در ماههای اخیر زنگ خطر را برای فله برداران به صدا دراورد. 
 
تبعات بحران اقتصادی 
تحلیل گران موسسه بیمکو در این گزارش مدت زمان بروز تبعات ناخوشایند بحران های مالی را تا هشت سال تخمین زده اند و انتظار می رود صنعت حمل و نقل دریایی تا بهبود دوباره عملکرد خود چندین سال را پیش رو داشته باشد و کمک دولتها به این صنعت قدم مثبتی در این زمینه محسوب می شود. 
 به هر حال گزارش بیمکوتاثیر کمک دولت ها را به شرکتهای دولتی کشتیرانی منفی دانست  که دلیل آن عملکرد منفی این شرکت ها در تجارت آزاد عنوان شده است.
برچسب ها: تانکر فله بر
ارسال نظرات
آخرین اخبار