۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تا پایان برنامه ششم توسعه:

تولید ماهی به 60 هزار تن می رسد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای ساحلی و فراساحلی) گفت: امسال از طریق پرورش ماهی در قفس دو هزار تن ماهی تولید خواهد شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۷۱۱۶۸
تولید ماهی به 60 هزار تن می رسد

به گزارش مانا هدایت الله میرمرادزهی در شورای اقتصاد مقاومتی استان گفت: صید و پرورش ماهی به روش‌های قدیمی علاوه بر سختی کار، نیازمند به فضاهای خاص بوده و هزینه تمام شده بالا باعث می‌شود که تولیدکننده و مصرف کننده ناراضی باشند از این رو است که به وجود آوردن راهکارهای جایگزین می تواند برای رفع این مشکلات چاره‌ساز باشد که از آن جمله می توان به استخرهای پرورش ماهی در قفس اشاره کرد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای ساحلی و فراساحلی) در ادامه بیان کرد: یکی از روش های موثر که این روزها در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد پرورش ماهی در قفس است که در این روش ماهی محصور در یک قفس در منابع آبی پرورش داده می شود و ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
میرمرادزهی تصریح کرد: این اداره کل برای پرورش ماهیان دریایی در قفس گام های موثری برداشته و تاکنون 100 هزار هکتار در پهنه آبی سواحل مکران را برای پرورش آبزیان در قفس شناسایی کرده است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید در سال سه هزار تن است و تا پایان برنامه ششم توسعه به 60 هزار تن تولید ماهی خواهد رسید اذعان داشت: این طرح آینده درخشانی دارد بطوری که بر اساس پیش بینی ها و پیشرفت طرح با افزایش قفس ها در افق سال 1404 بیش از 160 هزار تن ماهی تولید خواهد شد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای ساحلی و فراساحلی) اظهار داشت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک فعالیت دارند.
میرمرادزهی خاطرنشان کرد: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید، 35 تشکل صیادی و 2390 شناور صیادی در چابهار و کنارک مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 30 درصد صید کشور از سوی صیادان سیستان و بلوچستان انجام می شود تصریح کرد: در این زمینه ایران رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار