۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

اختصاص تسهیلات بندری ویژه به بخش خصوصی در چابهار

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ارایه تسهیلات فوق العاده به فعالان اقتصادی و زمین مکفی به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت های جدید در بندر چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۱۱۸
اختصاص تسهیلات بندری ویژه به بخش خصوصی در چابهاربهروز آقایی به خبرنگار مانا گفت: بندر چابهار از ظرفیت های بسیار مناسبی برای ایجاد فعالیت های ترانزیتی ، صادرات و تبادلات تجاری بین کشورهای CIS و افغانستان و شرق افریقا و حوزه دریای عمان و خلیج فارس برخوردار است.                                                 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: وجود امکانات صنایع پتروشیمی و منطقه آزاد و از همه مهمتر مجاورت با کشورهای دارای بازار گسترده می تواند نقش موثری را در بهبود شاخص های اقتصاد ملی ایفاد کند .                                                                    
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، چابهار، تنها بندر اقیانوسی کشور نزدیک ترین منطقه به آب های بین المللی و کم هزینه ترین مسیر برای کشور افغانستان جهت تامین کالاهای مور نیاز و همچنین صادرات کالا است.                                                                                                             
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اکنون مشکلی برای تخلیه و بارگیری کالاها و نگهداری آنها در انبارهای بنادر استان وجود ندارد.       
وی گفت: وجود انبارهای مسقف و محوطه های بارانداز در دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری و نیز انبارهای مسقف در بندر شهید بهشتی محل اصلی نگهداری کالاهای ورودی به بنادر محسوب می شود.                                                                                                                           
آقایی از واگذاری زمین به بخش خصوصی در قالب قرارداد بلند مدت برای ایجاد ظرفیت های جدید در بخش انبار خبر داد و گفت: علاوه بر این با توجه به وجود انبارهای موجود در منطقه آزاد تجاری چابهار، محدودیت نگهداری و ذخیره سازی در شرایط کنونی وجود ندارد.                                                                     
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر چابهار تعرفه هایی را به عنوان سیاست های حمایتی و مشوق هایی در نظر گرفته است، گفت: اختصاص اراضی بندری با نرخ اجاره پایین برای سرمایه گذاران و صاحبان کالا برای تخلیه و دپوی کالا از جمله تسهیلات ارایه شده است.                                      
آقایی عنوان کرد: همچنین ارایه تخفیفات 30 تا 55 درصدی در حوزه بندری ، تخفیفات 30 درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کانتینری THC نسبت به سایر بنادر، تخفیفات 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و 85 درصدی انبارداری کانتینرهای صادراتی ، تخفیف 30 درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیر کانتینری از دیگر سیاست های حمایتی از سرمایه گذاران و صاحبان کالا در بندر چابهار است.                                                                                                                           
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بزرگترین مزیت بندر شهید بهشتی را وجود کانال ورودی واسکله هایی با عمق بیش از ١٦ متر عنوان کرد و گفت: این ظرفیت باعث شده تا قابلیت پذیرش بزرگترین کشتی های روز دنیا در بندر چابهار فراهم شود.                                                                                       
وی تاکید کرد: همچنین پایین بودن تعرفه های بندری، وجود اراضی استحصالی مناسب دپوی کالا در پسکرانه اسکله ها، مزیت های فوق العاده ترانشیپی و ترانزیتی و داشتن مجهزترین ترمینال مسافر دریایی منطقه از دیگر مزیت های بندر چابهار محسوب می شود.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار