۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

تعدیل و بازبینی تعرفه ها کمک به فضای کسب و کار است

دولت باید در زمینه مقررات زدایی در حوزه بنادر همچنین تعدیل و بازبینی در تعرفه ها اقدام کند زیرا این موارد به فضای کسب و کار کمک می کند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۶۹۶
تعدیل و بازبینی تعرفه ها کمک به فضای کسب و کار است
یحیی ضیایی مهرجردی در گفتگو با خبرنگارمانا گفت: طی ماه های اخیر مشکلات عدیده ای برای شرکت های کشتیرانی در دنیا پیش آمده است و قیمت های حمل به شدت نزول کرده است برای مثال هر کانتینری که از جنوب شرق آسیا به بندرعباس یا دبی تردد داشته است در سال گذشته 2400 دلار بوده است اما اکنون این رقم به 400 دلار رسیده است.
دبیرانجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان این نکته که شرکت های کشتیرانی در حال ادغام شدن در یکدیگر هستند تا ورشکست نشوند افزود: شرکت کشتیرانی هانجین به عنوان خط کشتیرانی هفتم دنیا ورشکست شد و شرکت های دیگر هم همه در خطر هستند و همه در جنوب شرق آسیا، حوزه مدیترانه ، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در حال ادغام شدن در یکدیگر و ایجاد هلدینگ هستند. 
وی گفت: با ایجاد ادغام، بارها تجمیع می شود،هزینه ها کاهش می یابد و درآمدها و مدیریت ها هم بهتر می شود.
وی در خصوص وضعیت کشتیرانی ها در کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه کشتیرانی در ایران به تازگی از تحریم خارج شده است وضعیتش با کشتیرانی های دنیا تفاوت دارد.
ضیایی مهرجردی یادآور شد: با توجه به قوانین و مقررات اگر صاحبان کالا کالاهای خود را با کشتی های خارجی به ایران حمل کنند باید ده درصد حق پرچم بپردازند اما اگر کالاهای خود را با کشتی های ایرانی حمل کنند ده درصد حق پرچم را نمی پردازند و همین فاصله قیمتی بیشتر، شرکت های ایرانی را راغب کرده است که کالاهای خود را با کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل کنند که همین مسئله برای کشتی های ایرانی رونق ایجاد می کند. 
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته هماهنگی هایی را با صاحبان کالا و شرکت های فورواردی انجام می دهد همچنین اطلاعات لازم را در اختیار خطوط قرار می دهد تا خطوط کشتیرانی به سمت بنادر ایران تردد کنند به گونه ای که در حال حاضر حدود 9 خط به بنادر ایرانی تردد می کنند. 
ضیایی در خصوص انتظارات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از دولت گفت: انجمن انتظار دارد دولت در زمینه مقررات زدایی در حوزه بنادر تسهیل ایجاد کند همچنین تعرفه ها تعدیل و بازبینی شود زیرا همه این موارد به فضای کسب و کار کمک می کند. 
وی با بیان این نکته که در حال حاضر تعرفه های بندری ما نسبت به سایر بنادر رقابتی نیست، افزود: تعرفه ها باید رقابتی و ساده سازی شود که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حرکت های خوبی را در این زمینه شروع کرده و در این جهت گام بر می دارد. 
وی در خصوص چشم انداز و آینده صنعت حمل و نقل دریایی در دنیا گفت: چنانچه تولیدات در چین و سایر کشورها به شیوه فعلی باشد آینده حمل و نقل دریایی بهبود نخواهد یافت مگر اینکه اتفاقی در تولید کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه و چین رخ دهد. زیرا هر اندازه تولیدات افزایش پیدا کند وضعیت حمل ونقل بهتر خواهد شد.
برچسب ها: حمل و نقل
ارسال نظرات
آخرین اخبار