۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

نروژ و بریتانیا قرارداد نظارت دریایی امضا کردند

هم پیمانان ناتو، بریتانیا و نروژ، با یکدیگر بر سر توسعۀ روابط دفاعی از جمله نظارت دریایی و اجرای رزمایش های مشترک در خاک نروژ به توافق رسیدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۴۶
نروژ و بریتانیا قرارداد نظارت دریایی امضا کردند

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، نروژ و بریتانیا قراردادی را به دنبال بازدید وزیر دفاع بریتانیا از منطقۀ قطب شمال نروژ مبنی بر ارتقا همکاری های دفاعی بین دو کشور امضا کردند.
بر اساس این گزارش، وزیر دفاع بریتانیا گفت: با افزایش همکاری و روابط با نروژ در خصوص گشت های دریایی قادر به حفظ بیشترِ امنیت در بریتانیا هستیم. بنابراین، بریتانیا برای نظارت در منطقه به هواپیمای گشت دریایی نیاز دارد. بعنوان بخشی از این پروژه بودجۀ 224 میلیارد دلاری تخصیص داده شد تا یک فروند هواپیمای گشت دریایی جدید برای نظارت بر تهدیدها و حضور نیروهای مسلح در آبهای این کشور به کار گرفته شود. در ادامۀ این گزارش، وزیر دفاع نروژ گفت: با توجه به مجاورت جغرافیایی دو کشور و چالش های رایج در ارتباط با موقعیت استراتژیک قطب شمال، ما با یکدیگر می توانیم روابط بسیار خوبی در حوزۀ نظارت دریایی داشته باشیم. از سویی دیگر، استمرار نظارت و اجرای عملیات ضد زیردریایی برای ناتو و هم پیمانان نزدیک آن امری حیاتی است.
این گزارش ادامه داد: کشورهای همسایۀ فنلاند و سوئد نیزکه از اعضای ناتو نیستند نگرانی خود را در خصوص تهاجم زیر دریایی ها و ناوهای جنگی روسیه ابراز کردند.
وزیر دفاع نروژ در مصاحبه ای که در سال 2015 میلادی انجام شد، در خصوص آنچه وی آن را «طرح ریزیِ آشکار قدرت» از سوی روسیه در منطقۀ دریای بالتیک خواند، ابراز نگرانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار