۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

خاتمۀ فعالیت کشتیرانی هانجین کره تا پایان ماه نوامبر

شرکت مرچنت هیوندایی و خط کشتیرانی کرۀ جنوبی پیشنهادات نهایی خود را برای خرید دارایی های خط تجاری آسیا- آمریکایِ کشتیرانی فروپاشیدۀ هانجین ارائه می دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۴۰
خاتمۀ فعالیت کشتیرانی هانجین کره تا پایان ماه نوامبربه گزارش گروه بین الملل مانا، دادگاه مرکزی سئول که مسئولیت رسیدگی به وضعیت کشتیرانی هانجین را بر عهده داشت تا هفتۀ آینده خریدار دارایی های خط تجاری متعلق به این شرکت در مسیر آسیا به آمریکا را اعلام خواهد کرد و تصمیم دارد فروش آنها را تا پایان ماه میلادی سال جاری به پایان برساند.
بر اساس این گزارش، تجارت هانجین در اقیانوس آرام و فراسوی آن متشکل از کارمندان، پنج فروند شناور کانتینری، 10 مورد فعالیت های خارجی است و سهام 54 درصدی دو شرکت HMM و خط کشتیرانی کره را در ترمینال کانتینری لانگ بیچ دربرمی گیرد.
این گزارش در ادامه به پایان فعالیت کشتیرانی هانجین همزمان با خاتمه دادن به عملیات موجود در اروپا تا پایان ماه میلادی سال جاری اشاره کرد و افزود: این شرکت معتبر کرۀ جنوبی در تاریخ 31 ماه آگوست سال جاری میلادی ورشکستگی خود را به دادگاه مرکزی سئول اعلام کرد و تا پایان ماه دسامبر فرصت داشت تا اقداماتی مبنی بر تصویب طرح بازسازی درپیش بگیرد اما متاسفانه و با توجه به شرایط فعلی آن، خاتمۀ فعالیت آن بهترین راه ممکن است.
گفتنی است در تاریخ 10 دسامبر فعالیت560 نفر از دریانوردان این شرکت به اتمام می رسد و دو هزار نیروی دیگر تا پایان ماه جاری سال میلادی شغل خود را از دست می دهد.
لازم به ذکر است، شناورهای تحت کنترل هانجین در هفتۀ جاری به 14 فروند رسید این درحالیست که به هنگام اعلام ورشکستگی این شرکت 97 شناور کانتینری در ناوگان خود داشت. همچنین، از بین 14 فروند شناور پنج فروند آن توقیف شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار