۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
لویدزلیست در تحلیلی از انتخابات آمریکا نوشت:

پیروزی ترامپ و تاثیر ابهام برانگیز آن بر تجارت جهانی

پیروزی دور از انتظار دونالد ترامپ در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا درحالی موج عظیم نوسانات را به بازارهای مالی فرستاد که باید منتظر عواقب آن در صنعت حمل و نقل نیز باشیم.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۱۷
پیروزی ترامپ و تاثیر ابهام برانگیز آن بر تجارت جهانیبه گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: افت شدید قیمت ها در بازارهای سهام، ایجاد وضعیت اضطرار برای سرمایه گذاران نفت و افزایش قیمت طلا ، واکنش فوری بازار به بی ثباتی سیاست های مدیریت اقتصادی ترامپ است.
بر همین اساس، تحلیلگران Nomura در گزارشی اعلام کردند: بی ثباتی سیاست های مدیریت اقتصادی ترامپ ریشه در تجربۀ ناکافی وی به عنوان یک سیاستمدار دارد و این که کنگره تا چه اندازه ای اجازۀ تصویب و عملیاتی شدن سیاست های وی را می دهد.
بر اساس این گزارش، تحلیلگران در خصوص خطر حمایت از صنایع داخلی در بیانیه ای هشدار دادند: ترامپ تمایل شدیدی به سیاست های تجاریِ حمایت از صنایع داخلی آمریکا دارد و حمایت وی از صنایع داخلی مانند سوخت های فسیلی تاثیر متعاقب آن بر حمل و نقل و تجارت جهانی را به دنبال خواهد داشت و خطرناک است.
تحلیلگران در ادامه افزودند: ایالات متحده در حال حاضر و در سطح ملی و دولتی از روابط اصلی بین الملل فاصله گرفته است. در این میان می توان به کنوانسیون آب توازن اشاره کرد.
این گزارش با اشاره به نطق ترامپ و فیشر در کمپین انتخاباتی ادامه داد: آمریکا با یک استراتژی جدید و با رویکرد انزواطلبی اداره خواهد شد و تجارت با این کشور را برای سرمایه گذاران و تجار پرهزینه و پیچیده می سازد.
تحلیل گر دیگری درخصوص رویکرد ترامپ به بازار حمل و نقل گفت: به طور کلی حفره ای در سهام شرکت های نفتی بازار به وجود آمده است که تا زمان روشن شدن تاثیرات اساسی آن بر صنعت حمل و نقل باید منتظر ماند.
گفتنی است، ترامپ قول داد برای تقویت بخش حمل فلۀ خشک، معادن زغال سنگ این کشور را احیا کند این درحالی است که شبهاتی در خصوص موفقیت آمیز بودن آن وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار