۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
وال استریت ژورنال خبر داد:

آلمان مالک 9 شناور هانجین می شود

بانک تجاری HSH Nord آلمان قصد دارد تعداد 9 فروند کشتی کانتینری متعلق به کشتیرانی هانجین کره جنوبی را به تملک خود درآورد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۸۸۷
آلمان مالک 9 شناور هانجین می شود به گزارش گروه بین الملل مانا وال استریت ژورنال نوشت: بانک تجاری HSH Nord آلمان قرار است 9 کشتی کانتینری متعلق به کشتیرانی هانجین کره جنوبی را به تملک خود درآورد و به دوغول کشتیرانی دنیا-مرسک دانمارک و MSC سوئیس اجاره دهد.
بر اساس این گزارش، شش فروند کشتی کانتینری به مرسک وشش فروند به MSC اجاره داده خواهند شد.
زمان تحویل شناورها با ظرفیت هریک 13 هزار TEU کانتینر، ماه دسامبر سال جاری میلادی اعلام شده است.
گفته می شود که پیش از این بانک تجاری HSH Nord به کشتیرانی هانجین  جهت خرید تعدادی از شناورها وام داده و با توجه به عدم توانایی این کشتیرانی در پرداخت قسط ها تصمیم به پس گرفتن شناورها گرفته است.
ناگفته نماند، مقامات HSH Nord از اظهار نظر در مورد صحت این مطلب خودداری کردند.
وال استریت ژورنال درادامه نوشت: در صورتی که دادگاه ورشکستگی سئول  که قرار است دردسامبر سال جاری میلادی برگزارشود، طرح هانجین را قبول کند، کشتیرانی هانجین به عنوان یک اپراتور کوچک در مسیرهای تجاری درون آسیا می تواند فعالیت کند و در صورتی نپذیرفتن طرح هانجین، این کشتیرانی از چرخه فعالیت تجاری خارج خواهد شد.
وزیر دریایی کره در روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد: عملیات تخلیه تعداد 81 شناوراز ناوگان 97 شناور کانتینری هانجین در بنادر سراسر جهان به اتمام رسیده است.
وی در ادامه افزود: 9 فروند شناور همچنان در دریا سرگردان هستند و هفت فروند شناور دیگر برای پهلوگیری به بندر بوسان و دیگر بنادر کره جنوبی جایی که شناورهای هانجین بدون ترس از توقیف شدن می توانند آزادانه تردد کنند، بازگشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار