۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

فراخوان ائتلاف دریا/LNG به صنعت کشتیرانی

ائتلاف صنعتی موسوم به دریا/LNG با حضور در هفتادمین نشست کمیتۀ محافظتِ محیط زیست دریایی (MEPC) با هدف برآوردن الزامات کاهش انتشار گازهای سمی در آیندۀ صنعت جهانی کشتیرانی بر توانایی بخش LNG تاکید کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۶۵۵
فراخوان ائتلاف دریا/LNG به صنعت کشتیرانیبه گزارش گروه بین الملل مانا، هفتادمین نشست کمیتۀ محافظتِ محیط زیست دریایی (MEPC) به میزبانی سازمان بین المللی دریانوردی در حالی برگزار شد که مدیر ائتلاف دریا/LNG ضمن اشاره به زمان بندی سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور 0.5 درصد در سطح جهانی گفت: امروزه سوخت LNG سوختی پاک، ایمن، کاربردی و اقتصادی به حساب می آید که صنعت کشتیرانی باید برای استفاده از آن بیش از پیش اهتمام ورزد .
بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: صنعت کشتیرانی در راستای نیل به این هدف، با ایجاد زیرساختهای لازم برای سوخت رسانی سریع، ایمن و هزینه های کارآمد در بنادر مهم دنیا گامهای موثری برداشته است.
این گزارش با اشاره به معاهدۀ MARPOL Annex VI با هدف پیشگیری از آلودگی هوا از سوی شناورها افزود: ائتلاف دریا/LNG در راستای برآوردن مفاد معاهدۀ مذکور گام برمی دارد و با توسعۀ زیرساخت ها در بنادر باید مالکین و شرکت های کشتیرانی را به استفادۀ هرچه بیشتر این سوخت تشویق می کند.
لازم به ذکر است، در حال حاضر 86 فروند شناور با سوخت LNG به استثنای شناورهای حمل LNG در سراسر جهان فعالیت می کنند و 95 فروند دیگر در کشتی سازی ها ساخته می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار