۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

فعالیت اولین شناور VLCC از سوی شرکت خصوصی چین آغاز شد

اولین شناور غول پیکر حمل نفت خام (VLCC) با مالکیت شرکت دولتی چین موسوم به teapot نخستین سفر دریایی خود را با هدف تحویل نفت خام به پالایشگاه های شمال شرقی چین آغاز کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۵۷۱
فعالیت اولین شناور VLCC از سوی شرکت خصوصی چین آغاز شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، ظهور چندین پالایشگاه مستقل در چین به دنبال تلاش پکن برای استقلال و جدا شدن از حمایت های دولتی و رواج خصوصی سازی، موجب تاثیر آن بر بازارهای جهانی شد و انتقال نفت خام را بیش از پیش پررنگ تر کرد.
بر اساس این گزارش و در این میان، شرکت های teapots نیز برای پیشرفت و ورود به عرصۀ حمل و نقل و توسعۀ بندری سفارش ساخت شناورهای VLCC را در دفتر سفارش خود ثبت می کنند.
این گزارش در ادامه و ضمن اشاره به آغاز فعالیت اولین شناور VLCC در چین افزود: شرکت وابسته به teapots موسوم به گروه Landbridge اولین شرکت از سری شرکت های teapots است که سه فروند شناور VLCC به یارد کشتی سازی Dalian چین سفارش داده بود. اولین شناور فعالیت خود را آغاز و دو فروند دیگر تا پایان سال جاری میلادی وارد صنعت کشتیرانی خواهند شد.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسۀ تحقیقاتی کلارکسونز یارد کشتی سازی Dalian بیشترین میزان سفارشات VLCC به تعداد 22 فروند با ظرفیت شش میلیون و 800 DWT را در دفتر سفارشات خود ثبت کرده است.
بر اساس این آمار بیشترین میزان سفارشات بر حسب تناژ شناورها کشور چین بود که 37 فروند شناور به ظرفیت 11 میلیون و 500 DWT را ثبت کرده است؛ این رقم برابر با یک سوم شفارش VLCC در جهان است که به تعداد 123 فروند با ظرفیت 37 میلیون و 300 DWT است تا آغاز ماه سپتامبر سال جاری میلادی به ثبت رسیده است.
لازم به ذکر است، گروه Landbridge در بخش بنادر سرمایه گذاری های چند میلیون دلاری داشت که شامل فرانشیز عملیاتی بندر داروین استرالیا به مدت 99 سال و خرید بندر جزیره ای مارگاریتا در پاناما است.
این گروه همچنین قصد دارد یک بندر عمیق با هدف انتقال کالاهای متعدد از نفت خام و مواد شیمیایی تا سنگ معدن و فلۀ خشک بسازد و مقدار ترانزیت را در سال به220 میلیون تن برساند.
برچسب ها: چین نفت vlcc کشتی سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار