۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

سنگاپور در ترمینال های ریلی کانتینری چین سرمایه گذاری می کند

مقامات بندری سنگاپور (PSA) برای نخستین بار در ترمینال های ریلی کانتینری چین با خرید 15 درصد از سهام آن سرمایه گذاری می کنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۵۵۲
سنگاپور در ترمینال های ریلی کانتینری چین سرمایه گذاری می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات بندری سنگاپور به دنبال قراردادی مشترک با چین 15 درصد از سهام شرکت «کانتینرهای بین المللی ریلی چین» را با هدف توسعه و مدیریت 18 ترمینال ریلی کانتینری خرید.
بر اساس این گزارش، ترمینال های کانتینری چین در مراکز منطقه ای اقتصادی واقع شده اند تا شبکۀ حمل و نقل چندوجهی را شکل دهند. بر همین اساس 10 ترمینال ریلی کانتینری در چین مشغول فعالیت هستند.
این گزارش ضمن اشاره به نقش ترمینال های ریلی کانتینری چین در میزان جابه جایی کانتینری ادامه داد: بخش ریلی کانتینری چین تنها دو تا سه درصد از حجم کانتینری کشور را شامل می شود. این در حالیست که میزان جابه جایی کانتینری در بازارهای دیگر مانند اروپا و آمریکا بین 15 تا 40 درصد ثبت می شود.
بر همین اساس PSA گفت: به منظور رشد بخش ریلی کانتینری چین بخش های مختلفی با آن همکاری می کنند که از آن میان می توان به طرح «یک کمربند، یک جاده» و «برنامۀ توسعۀ منطقۀ غرب» اشاره کرد.
لازم به ذکر است، سنگاپور پیش از این در 11 ترمینال ساحلی کانتینریِ چین در Dalian، Duzhou، Guanzgou، Tianjin، Dongguan، Lianyungang و Guangxi Beibuwan سرمایه گذاری کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار