۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
استاندار بوشهر:

30 درصد جمعیت بوشهر از طریق دریا امرار معاش می‌کنند

استاندار بوشهر گفت: این استان در حوزه تجارت دریایی دارای سابقه طولانی است بگونه‌ای که پیوند مردم با دریایی ناگسستنی شده و اکنون 30 درصد مردم از طریق دریا امرار معاش می‌کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۳۸۳
30 درصد جمعیت بوشهر از طریق دریا امرار معاش می‌کنندبه گزارش خبرنگار مانا مصطفی سالاری در همایش تجلیل از آتش‌نشانان بنادر کل کشور در بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر از نظر راه‌اندازی تجهیزات بندری عملکرد خوبی دارد گفت: شرایط و موقعیت استان بوشهر به گونه‌ای است که اگر از مردم ظرفیت بهره‌مندی از دریا گرفته شود با چالش‌های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی زیادی مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه سابقه تجارت در بندر بوشهر طولانی است گفت: سابقه تجارت از امروز هم درخشان‌تر بوده است، در زمان گذشته بازرگانان بوشهری پیشگام در عرصه‌های مختلف آموزشی بودند و بسیاری از آموزش‌های عمومی را بازرگانان در بوشهر آغاز کردند.
استاندار بوشهر از فعالیت سه هزار لنج در استان بوشهر خبرداد و افزود: در این لنج‌ها 18 هزار نفر مشغول کار هستند و با احتساب خانواده و شغل‌های مرتبط با آن 30 درصد کل جمعیت استان بوشهر از دریانوردی امرار معاش می‌کنند.
سالاری با بیان اینکه بنادر مهم موجود در استان بوشهر از نظر اقتصادی برای شهرهای ساحلی اهمیت زیادی دارند، خاطر نشان کرد: نگاه اجتماعی به اسکله‌های موجود در استان اهمیت زیادی دارد اگر برخی اسکله‌های بازده اقتصادی ندارند آمادگی داریم تا کاری کنیم که رونق یابند و نقش مهم ملی و محلی خود را ایفا کنند.
وی با اشاره به دهکده گردشگری دریایی بوشهر تصریح کرد: قرار است 100 سوئیت شناور به عنوان هتل در دریا احداث شود تا بوشهر را به قطب گردشگری دریایی تبدیل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار