۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

جابجایی کانتینری در بزرگترین بندرعمان افزایش یافت

در شش ماه نخست سال جاری میلادی،جابجایی کانتینری در بندر Salalah -بزرگترین بندر عمان – به 1.584 میلیون TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۸۴۲
 جابجایی کانتینری در بزرگترین بندرعمان افزایش یافت
به گزارش گروه بین الملل ماناسیترید با اشاره به رشد این بندرنوشت:علت این رشد را میتوان به افزایش ظرفیت کانتینری که به دنبال تکمیل ترمینال جدید فله مایع و کارگوی عمومی در دسامبر سال 2015 فراهم شده است،نسبت داد.
این گزارش ادامه داد:مجاورت بندر Salalah به دریای آزاد و توانایی آن در پذیرش بزرگترین کشتی های کانتینری ULCS برای ورود به خطوط تجاری اروپا -آسیا ازعوامل مهم دیگردرافزایش جابجایی کانتینری در بندر مذکورهستند.
مدیرعامل بزرگترین بندرعمان با اشاره به افزایش جابجایی کانتینری این بندردر شش ماه نخست سال جاری میلادی گفت: بزرگترین کشتی های با ظرفیت 16 هزار TEUدر بندر Salalah پهلو می گیرد.
وی در ادامه افزود: درحال حاضر، کشتی موسوم به MSC Zoe با ظرفیت 19.224TEU در بندر Salalah در حال پهلوگیری است که بزرگترین کشتی کانتینری فعال در دنیا محسوب می شود.
در حدود 30 خطوط کشتیرانی دنیا در بندر Salalah عمان پهلو می گیرند که سبب اتصال این بندر به بنادر اصلی در اروپا، مدیترانه، ساحل شرقی آمریکا، آفریقایی شرقی، شبه قاره هند، دریای قرمزو خلیج فارس می شوند.
شایان ذکر است در سال 2015، جابجایی کانتینری و جابجایی کارگوی عمومی در بندر Salalah به ترتیب به 2.56TEU و 7.9 میلیون تن رسید.
برچسب ها: کانتینر عمان بندر
ارسال نظرات
آخرین اخبار