۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

جشنواره روز دریای خزر در گیلان برگزار شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جشنواره روز دریای خزر در گیلان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۱۶۲
جشنواره روز دریای خزر در گیلان برگزار شد
رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برای دومین بار با همکاری مشترک شهرداری، فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، جشنواره گل دهی لاله های تالابی در شهرستان انزلی برگزار شد.                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: این جشنواره که در تاریخ 18 مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان، مردم و هنرمندان کشوری و استانی افتتاح شده بود، پس از گذشت پنج روز، شب گذشته به کار خود پایان داد.                
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره مسابقه مجسمه های شنی، فریزبی، پرواز بادبادک ها، همایش یوگا، ماهیگیری، دویدن با گونی، دویدن مادربزرگ ها با نوه، طناب کشی، پینگ پنگ، فوتبال دستی و منچ در ابعاد بزرگ، در قالب غرفه های متعدد فرهنگی و سرگرمی برگزار شد.
به گفته وی، غرفه های سرگرمی، نقاشی، نمایشگاه عکس های منتخب لاله تالابی، غذاهای محلی، زیست محیطی و تور گردشگری از دیگر مواردی است که در دومین جشنواره گل دهی لاله های تالابی در قالب چندین غرفه به بازدیدکنندگان ارائه شد.                       
وی یادآور شد: سال گذشته حدود 20 غرفه فعال در جشنواره لاله های تالابی برپا بود که به دلیل استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره، امسال این تعداد به 80 غرفه افزایش یافت.                                                                                      
علیزاده یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره گل دهی لاله های تالابی را ایجاد نشاط اجتماعی در منطقه عنوان کرد و گفت: در زمان برگزاری این جشنواره گروه های مختلف موسیقی در کنار گروه های فرهنگی و هنری، فعالیت داشتند.                                  
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان هدف اصلی از برگزاری جشنواره لاله های تالابی را اقدامی فرهنگی با رویکردی زیست محیطی و گردشگری عنوان کرد.
وی در ادامه همچنین از برگزاری تور انزلی گردی در مدت زمان برگزاری جشنواره گل دهی لاله های تالابی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف اینکه نقاط کمتر دیده شده شهرستان انزلی در معرض دید گردشگران قرار گیرد، اجرایی شد.
علیزاده با اشاره به اینکه تور انزلی گردی در مدت پنج روز جشنواره گل دهی لاله های تالابی به صورت رایگان برگزار شد، بیان کرد: این تور که باعث رونق بیش از پیش گردشگری انزلی شده بود، بسیار مورد استقبال و توجه گردشگران و شهروندان انزلی قرار گرفته بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اهمیت گل های تالاب انزلی قصد داریم، جشنواره گل دهی لاله های تالابی را به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در کشور به ثبت ملی برسانیم.   
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، برگزاری چنین جشنواره هایی باعث خواهد شد تا توجه به محیط زیست تالاب بیش از پیش افزایش یابد و بتوان از لاله تالابی به عنوان گونه منحصر به فرد گیاه آبی در جهان حفاظت بیشتری انجام داد.                           
علیزاده عنوان کرد: لاله تالابی علاوه بر اهمیت زیست محیطی، عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در فصل تابستان به تالاب بین المللی انزلی است.                                                                      
وی تاکید کرد: هم اکنون گردشگری در تالاب انزلی به دلیل وجود لاله های تالابی از رونق خاصی برخوردار است و شاهد حضور گردشگران زیادی در تالاب هستیم که این گردشگران با استفاده از قایق های تفریحی در نظر گرفته شده نسبت به گشت در داخل تالاب اقدام می کنند.
به گفته علیزاده، گل دهی لاله های تالابی به عنوان یکی از زیباترین پدیده های طبیعی از اوایل تیر ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
برگزاری جشنواره روز دریای خزر در گیلان                                                                   
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه گفته های خود از برگزاری جشنواره روز دریای خزر در چندین نقطه ساحلی استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: توجه به حفاظت از محیط زیست دریای خزر به عنوان اکوسیستم طبیعی و منحصر به فرد در جهان بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: به همین جهت با همکاری تشکل های مردم نهاد و ارگان های مرتبط طی چند روز گذشته به دلیل بزرگداشت روز دریای خزر که مصادف با 21 مرداد ماه است، جشنواره هایی برگزار شد.
علیزاده تاکید کرد: یکی از مهمترین رویکردهای برگزاری این جشنواره ها، موضوع گردشگری دریایی در دریای خزر همزمان با توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست آن بود.
وی اظهار امیدواری کرد: با حفاظت محیط زیست دریای خزر و اقدامات موثر دولت در ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی به زودی شاهد رونق توریسم دریایی در شمال کشور باشیم.
برچسب ها: دریای خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار