۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

مذاکرات هانجین با یونان در هاله ابهام

شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی با شرکت مالک شناورهای کانتینریِ یونان –Danaos-مذاکراتی را به موجب کاهش نرخ اجارۀ شناورها آغاز کرده است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۹۶۸
مذاکرات هانجین با یونان در هاله ابهام به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هانجین با اعلام عمومیِ هدف خود مبنی بر بازسازی ترازنامه و دریافت امتیاز انحصاری از سوی مالکانِ کشتی ها از آغاز مذاکرات با شرکت یونانی Danaos برای کاهش نرخ اجارۀ شناورها خبر داد.
بر اساس این گزارش، مذاکرۀ جدید بدنبال توافق اخیرِ شرکتِ تجارت دریایی هیوندای (HHM) مبنی بر کاهش 20 درصدیِ نرخ اجاره شناورها طی سه سال و نیم آینده با شرکت مالک یونانی است. با این حال، Danaos در خصوص مذاکره با هانجین گفت: با وجود جریان داشتنِ مذاکرات، زمانبندی دقیق اعمال و نوع این تصمیم هنوز مشخص نیست.
این گزارش با اشاره به درآمد خالص شرکت یونانی در سه ماه دوم سال جاری میلادی ادامه داد: درآمد خالص شرکت Danaos از رقم 38 میلیون دلار در سال گذشته به 44 میلیون و 600 هزار دلار در سال جاری میلادی رسید. همچنین، شرکت در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی درآمد خالصِ 88 میلیون و 700 هزار دلاری را شاهد بود که در مقایسه با رقم 68 میلیون و 400 هزار دلار در سال 2015 میلادی رشد داشت.
با این وجود، سود عملیاتی این شرکت در سه ماه دوم سال 2016 میلادی کاهش یافت و از 141 میلیون و 400 هزار دلار در سال 2015 میلادی به رقم 136 میلیون و 900 هزار دلار رسید. روال مشابهی نیز در میزان سود عملیاتی در شش ماه نخست سال جاری میلادی از سوی این شرکت تجربه شد؛ سود عملیاتی به 274 میلیون و 400 هزار دلار رسید درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته این رقم 280 میلیون دلار ثبت شد.
در پایان این گزارش، رئیس شرکت یونانی گفت: با توجه به بازار چالشیِ کانتینر، این شرکت تصمیم دارد روند عملکرد خود را تا پایان سال جاری میلادی حفظ کند. افزون بر آن، وی به افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما و افزایش درخواست شناورهای نئوپاناماکس به جای پاناماکس اشاره کرد و افزود: امیدواریم که اصول بنیادیِ بازار بتدریج و تا بهار سال 2017 میلادی بهبود یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار