۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر گناوه انجام شد

مدیر اداره بندر و دریانوردی گناوه از انجام مانور عملیاتی اطفاء حریق به منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی و تست تجهیزات و سیستم های اطفاء حریق این بندر خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۶۸۶
مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر گناوه انجام شدبه گزارش مانا، نوراله اسعدی رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در این باره گفت: آتش‌سوزی در بندر گناوه از حوادثی است که در هر زمان و مکان که شرایط آن فراهم شود می‌تواند در مدت کوتاهی تبدیل به بحرانی بزرگ شده و خسارات و تلفات مالی و جانی فراوانی ایجاد کند. از این رو این اداره به منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی و تست تجهیزات و سیستم های اطفاء حریق موجود، تصمیم به اجرای مانور اطفاء حریق در محوطه های عملیاتی بندر گرفت.
وی افزود: یک روز قبل جلسه هماهنگی با حضور بخش های مختلفی  برگزار شد و به منظور اطمینان از عملکرد تجهیزات اطفاء حریق و آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی سناریو مانور "پیش مانور" در محل حادثه فرضی برگزار شد.
وی با بیان اینکه تاریخ مانورعملیاتی اطفاء حریق ادامه داد: مانور اصلی عملیاتی اطفاء حریق نیز در تاریخ مشخص شده راس ساعت 9 صبح 30 تیرماه طی ارتباط برج کنترل بندر با ایستگاه آتش نشانی، پاسگاه گارد، واحد اسکله و امور دریایی، وقوع آتش سوزی بر روی موتورلنج چوبی در محل روبروی اسکله قدیم اعلام شد و بلافاصله مامورین گارد به محل اعزام و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به محل آتش سوزی، مسیر تردد خودروهای آتش نشانی را باز کردند. در این هنگام جهت جلوگیری از بروز وقوع بحران، یدک کش آزادی نیز به منظور جلوگیری از تردد شناورها  ورودی کانال را مسدود کرد و همزمان واحد اسکله جهت جلوگیری از تسریع حریق اقدام به جداسازی شناورهای هم جوار کردند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به استقرار سه خودرو اطفاء حریق سبک و سنگین تصریح کرد : در ادامه عملیات اطفاء با استقرار سه خودرو اطفاء حریق سبک و سنگین، استفاده از یدک کش قیام از سمت دریا و همچنین سیستم اطفاء حریق ثابت ( تاورها و هیدرانت ها) با حضور 10 نفر از نیروهای آتش نشان انجام شد و پس از اطفای حریق شناور دو نفر از نیروهای آتش نشانی، با لباس عملیاتی و کپسول تنفسی وارد شناور شده و از موفقیت عملیات اطمینان حاصل کردند.
نوراله اسعدی خاطر نشان کرد: در پایان ، جلسه ای به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد بخش های مختلف شرکت کننده در مانور، برگزار شد و نقاط قوت و ضعف مانور با استفاده از روش swot مورد تحلیل قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار