۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

کاهش توان عملیاتیِ کانتینر در بندر روتردام

سازمان بندری روتردام از کاهش درآمدِ این بندر و افت 2.3 درصدیِ توان عملیاتی در بخش کانتینری در شش ماه نخست سال 2016 میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۶۷۴
کاهش توان عملیاتیِ کانتینر در بندر روتردامبه گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان بندری روتردام ضمن اشاره به شرایط سخت اقتصادی و اظهار رضایت درخصوص عملکردِ واحد تجاریِ این بندر در مقایسه با بنادر رقیب گفت: بندر روتردام در نیمۀ نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش درآمد و سود و نیز روند نزولی در توان عملیاتیِ کانتینر بود.
بر اساس این گزارش، جابه جایی بار در بندر روتردام در شش ماه نخست سال جاری میلادی سه درصد افت داشت و بیشترین کاهش در بخش فلۀ خشک با نزول 9.9 درصدی بود.
این گزارش در ادامه و با اشاره به درآمد خالص حاصل برای این بندر افزود: در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی، درآمد 96 میلیون و 600 هزار یورویی برای این بندر ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 میلادی با 122 میلیون و 500 هزار یورو خبر از کاهش آن می دهد. همچنین، سودِ بدست آمده برای این بندر در شش ماه نخست به 336 میلیون و 900 هزار یورو رسید و از رقم دو میلیون یورو در سال 2015 فاصله گرفت.
سازمان بندری روتردام در پایان به دو طرح توسعه ای و جایگاه ارزشمندی که این بندر دارد اشاره کرد و گفت: بندر روتردام برآنست تا ترانزیت منابع انرژی و دیجیتالی کردن عملیات در این بندر را تا دو سال آینده به مرحلۀ اجرا درآورد و برای نیل به این هدف در شش ماه گذشته گام های موثری برداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار