۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه 12درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اجرای پروژه های زیر بنایی، تخصیص پس کرانه و محوطه های جدید جهت دپو کالا و تسهیل در امور ارباب رجوع را از مهمترین عوامل رشد 12 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در این مدت دانست.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۵۹۶
تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه 12درصد افزایش یافت
به گزارش مانا مهندس محمود صابری گفت: دردو ماهه نخست سال جاری کمتر از دو میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است که در این میان صادرات نفتی به میزان یک میلیون و 320 هزار و 355 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته رشد 26درصدی را در برداشت.
مدیر بنادر غرب هرمزگان همچنین از افزایش صادرات غیر نفتی خبر داد و افزود: بندر لنگه با صادرات 59 هزار و 339 تن کالا در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد پیشرفت کرده است که ازجمله مهم ترین محصولات صادراتی به بازار تجارت آزاد کشورهای حوزه خلیج فارس میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است. 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به رونق 24 درصدی کاپوتاژ کالاهای غیر نفتی در این مدت اشاره کرد و میزان آن را 184 هزار و 509 تن کالا اعلام کرد.
مهندس صابری همچنین رشد عملیات کانتینری دراین مدت را 15 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این بندر در حوزه جابجایی مسافری 17درصد و در زمینه ورود کشتی های نفتکش هفت درصد پیشرفت داشته است.
مدیر بنادر غرب هرمزگان، اجرای پروژه های زیر بنایی، تخصیص پس کرانه و محوطه های جدید جهت دپو کالا، تسهیل در امور ارباب رجوع را از مهمترین عوامل رشد 12 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در این مدت دانست .  
وی اظهار امیدواری کرد: با آشنایی بیشتر صاحبان کالا از موقعیت ویژه بنادر غرب استان هرمزگان برای  صدور یا ورود کالای خود در آینده نزدیک شاهد رونق بیشتر در این بنادر باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار