۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

نگاه ها به بندر گوادر و چابهار تکاملی است

سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: نگاه مقامات کشوری نسبت به بندر گوادر پاکستان و چابهار یک نگاه تکاملی است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۴۷۴
نگاه ها به بندر گوادر و چابهار تکاملی است
به گزارش مانا محمد رفیع سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در ایالت بلوچستان پاکستان دربازدید از روند پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی یبن دو کشور ایران و پاکستان در بندر چابهار در دو ماه آینده خبر داد.
محمد رفیع با تاکید بر سرعت بخشیدن برای اتمام پروژه طرح توسعه گفت: نگاه مقامات کشوری ما نسبت به بندر گوادر پاکستان و چابهار یک نگاه تکاملی است واز توسعه بندر گوادر پاکستان خرسندهستند.
وی افزود: نواز شریف نخست وزیر پاکستان در سفر خود به ایالت بلوچستان، زمان زیادی را صرف بازدید از بندر گوادر و دیدار با مقامات منطقه در راستای توسعه منطقه داشته است  که این امر بیانگر اهمیت منطقه بویژه بندر گوادر برای  پاکستان است.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران دربلوچستان پاکستان اظهار داشت: متاسفانه طبق تفاهم نامه های اقتصادی که بین دو کشور امضاء شده اقدام عملی جدی برای اجرای آن از سوی دولت پاکستان اجرایی نشده است.
درادامه سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به روند پیشرفت طرح توسعه، براهمیت بنادر چابهار و گوادر پاکستان در منطقه، تصریح کرد: پیشرفت دو منطقه رهاورد امنیت منطقه را به دنبال دارد و ما از پیشرفت بندر گوادر و اتفاقات مهم اقتصادی در پاکستان خوشحالیم زیرا امنیت پاکستان امنیت منطقه و کشور ماست.
وی یاد آور شد: کشورهای منطقه در انتظاربرداشت بذر کاشته شده خود در منطقه هستند .
 شایان ذکر است  پیش از این 19 کمیسیون مشترک مرزی گذشته بین دو کشور در زاهدان و کویته پاکستان برگزار می شد و امسال  بیستمین کمیسیون نیز  در بندر چابهار برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار