۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

خطر تعطیلی در بنادر یونان در پی اعتصاب

اعتصاب دوبارۀ کارگران در یونان بر سر موضوع خصوصی سازیِ بنادر این کشور، خطر تعطیلی دو بندر بزرگ پیرائوس و تسالونیکیِ یونان را به همراه دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۳۶۰
خطر تعطیلی در بنادر یونان در پی اعتصاببه گزارش گروه بین الملل مانا و اطلاعیۀ منتشر شده از سوی اتحادیۀ کارگران بندر پیرائوس یونان، اعتصابِ کارگران این بندر در اعتراض به قانون خصوصی شدن دو بندر بزرگ یونان، پیرائوس و تسالونیکی، قرار است طبق زمان بندی از 26 می ساعت شش به وقت محلی آغاز شود و به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت. دو بندر بزرگ یونان با خطر تعطیلی در پی این اعتصاب مواجه هستند. 
شرکت خدمات حمل و نقل بندری Inchape گفت: پیش بینی می شود ترافیک در بندر پیرائوس و به دنبال آن در بنادر دیگر خدمات بندری، بارگیری و تخلیه، جرثقیل، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل چنگک دار و خدمات اتوبوس شاتل را تحت تاثیر قرار دهد.
آخرین اطلاعیۀ اعتصاب از این قرار است که اتحادیۀ کارگران بندر پیرائوس به دنبال اقدامات صنعتی پیشین و در اعتراض به فروش سهام دو بندر پیرائوس و تسالونیکی دست به اعتصاب می زنند چراکه با ورود بخش خصوصی به عنوان اپراتورهای این دو بندر، احتمال بیکاری کارگران یونانی به دلیل ورود نیروی کار ارزان تر بالا می رود.
در سال 2014 میلادی، دولت ساماراس برای کمک مالی به دولت دست به فروش 67 درصدی سهام ادارۀ بندر پیرائوس (PAP) و تسالونیکی (THPA) زد و در نهایت توافق فروش 67 درصد از سهام بندر پیرائوس بین گروه اپراتور بندری کاسکو چین در هنگ کنگ و صندوق توسعه دارایی یونان (TAIPED) به امضاء طرفین رسید.
به گزارش منبع خبری رویترز، یونان قصد دارد با دعوت سرمایه گذاران طی جلسه ای که در پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، تصمیماتی در خصوص فروش بیشترین سهام بندر تسالونیکی نیز اتخاذ کند.
لازم به ذکر است فروش سهام بندر پیرائوس منجر به توقف سه روزۀ عملیات در پایانۀ کانتینری بندر پیرائوس شد و ترافیک مسافری در بنادر یونان را به حالت تعلیق درآورد اما خللی در عملیات پایانۀ کانتینری بندر تسالونیکی به وجود نیاورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار