۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

صادرات نفت ایران دوباره به بالاترین حد رسید

به دنبال افزایش غیرمنتظرانه تولید نفت خام در ایران، صادرات این محصول در آوریل سال جاری به بالاترین سطح میزان صادرات ماهانه پس از لغو تحریم های غربی، رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۵۰۰۱
صادرات نفت ایران دوباره به بالاترین حد رسید
به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: حمل نفت خام از ایران به 2.26 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل سال جاری رسید، که نسبت به میزان صادرات 1.68 میلیون بشکه در روز در ماه مارس، روند صعودی به خود گرفت.
ناگفته نماند صادرات ماه ژانویه فقط 1.26 میلیون بشکه نفت خام در روز گزارش شده است.
لویدزلیست در ادامه نوشت: با توجه به میزان صادرات اخیر نفت خام، ایران حتی فراتر از آنچه که پیش بینی کرده بود،عمل کرد که این به بالا رفتن میزان انتظارات بازار، منجر خواهد شد. 
چین با واردات 39 درصد از نفت خام ایران در ماه آوریل، جایگاه بزرگترین مشتری را به خود اختصاص داد و جایگاه دوم به هند با واردات 14 درصد از نفت خام ایران تعلق گرفت.
ابن نشریه به نقل از مسئولان وزارت نفت ایران نوشت: سطح تولید نفت در حال حاضر به 3.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است و پیش بینی می شود در مارس 2017 به میزان 4.0 میلیون بشکه در روز ارتقا یابد.
از میان تعداد 39 فروند نفتکش غول پیکر شرکت ملی نفتکش ایران( NITC)، درحال حاضر تعداد17 فروند کشتی سوئزماکس و افراماکس در مسیرهای داخلی و بین المللی مشغول تردد هستند وتعداد ده و پنج نفتکش غول پیکر به ترتیب به بنادر چین و ژاپن و بقیه به بنادر فرانسه ،هند و کره جنوبی فرستاده شده اند.
لازم به ذکر است، در اواسط آوریل گروه بین المللی بیمه P&I به اعضای گروه اش اجازه داد که در صورت علاقه مندی می توانند با ایران ارتباط تجاری برقرار و در عین حال از پوشش بیمه ای نیزبرخوردار شوند. 
مقام بندری پاناما نیز با تایید پذیرش کشتی ها و شرکت های صاحب کشتی از ایران، به لویدزلیست گفت: ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم واز ژانویه سال جاری  به شکل اجرایی درآمده است. 
لازم به ذکر است ایران در ماه ژانویه و پس از لغو تحریم های اقتصادی نیز توانست راه خودش را به سوی صادرات دریایی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی باز کند وبا افزایش 1.68 میلیون بشکه در روز از مارس 2014 به بالاترین مقدار خود در 22 ماه گذشته رسید.
برچسب ها: نفت صادرات
ارسال نظرات
آخرین اخبار