۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

ورود مباحث دریایی به کتب درسی

نشست مشترک کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۹۸۵
ورود مباحث دریایی به کتب درسی
به گزارش مانا نشست مشترک کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بررسی مطالب آموزشی جهت توسعه سواد دریایی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در سه روز پایانی هفته برگزار شد.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این باره گفت: در این نشست  توافق های میان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت آموزش و پرورش برای افزودن مباحث دریا به تمام کتب مقاطع درسی بعمل آمد .
علیرضا خجسته تصریح کرد: دراین نشست مصادیق و جزئیات این مباحث با حضور کارشناسان مربوطه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و در خصوص نحوه ی جمع آوری مطالب مورد نیاز توافقاتی صورت پذیرفت.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بازدید ازبنادر فعال استان خوزستان ، مجتمع بزرگ بندری و تالاب شادگان به منظور آگاهی ازموقعیت و مزایای بنادر جنوب کشور را از جمله  برنامه های این کارگروه در سفر به بنادر استان خوزستان دانست.
خجسته با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل دریایی در زنجیره ی تأمین کالا و بازرگانی جهانی عنوان کرد: اشاعه ی فرهنگ دریایی و ارتقاء آگاهی نسل آتی نسبت به اهمیت این صنعت در اقتصاد از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ی اجتماعی است .
 وی افزود : این اداره کل می کوشد با استقبال از اقشار مختلف دانشگاهی و دانشجویی موجبات تبیین جایگاه فرهنگ دریایی در کشور و پیوند بیش از پیش این نهادهای آموزشی با صنایع بندری و دریایی را فراهم سازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار