۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

آمادگی ایران برای همکاری با شرکتهای آلمانی

وزیر راه و شهرسازی برای همکاری در حوزه های لجستیک دریایی، ترکیبی و ترانزیت به شرکت‌های آلمانی متخصص در زمینه دریایی پیشنهاد همکاری داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۴۶۳
آمادگی ایران برای همکاری با شرکتهای آلمانی به گزارش مانا؛ عباس آخوندی در سفر اخیر خود به آلمان از سازمان‌ها و موسسات شاخص این کشور بازدید کرد. وی در این سفر از وزارتخانه همتای خود در برلین نیز بازدید به عمل آورد و با وزیر این وزراتخانه به گفت‌وگو نشست.
وی دراین دیدار با اشاره به توسعه بنادر ایران گفت: پلتفرم فاز دوم بندر هرمزگان با بیش از ۸۰ میلیون تن ظرفیت در سال آماده شده و برای خرید تجهیزات هم توافق شده است و همچنین برای راه اندازی فاز سوم ، کشورهای و شرکت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که آلمان هم از جمله آنهاست.
وزیر راه شهر و سازی افزود : از دیگر پروژه ها ، پروژه توسعه بندر چابهار است که در دریای عمان گسترش می‌یابد . هند و چین تاکنون علاقه‌مندی خود را برای ورود به این حوزه ابراز کرده‌‌اند.
وی گفت: اما مهم ترین بحث در حوزه دریایی، حمل و نقل ترکیبی است. با توجه به اینکه بیشتر کشورهای همسایه ایران تنها در حوزه خشکی واقع شده‌اند و به آب‌های آزاد دسترسی ندارند،‌ ایران علاقه‌مند است دسترسی به دریا را به آنها بدهد. از این رو یکی از محورهای رقابتی و مزیت‌هایی که می‌توان مطرح کرد، حمل و نقل دریایی و ترانزیت از ایران است.
وزیر راه و شهرسازی ایران افزود: برای حمل و نقل دریایی و ترانزیت پیشنهادهای بسیار زیادی شده است . در این سفر به شرکت‌های آلمانی که در حوزه دریایی فعالیت دارند، برای همکاری در حوزه های لجستیک دریایی،ترکیبی و ترانزیت اعلام آمادگی شده است.
همتای آلمانی پس از ابراز سپاسگزاری از توضیحات آخوندی، با اشاره به این که تحولی بسیار گسترده در پروژه‌های مختلف در برنامه وزارت راه ایران دیده شده است، گفت: ما خوشحال هستیم که شما در حوزه ترمینال‌های کانتینری برای مدیریت ترمینال کانتینری با مرکزی ارتباط برقرار کرده‌اید که در این زمینه تخصص دارند.
وزیر حمل و نقل آلمان در این دیدار عنوان کرد: از این‌رو برای ما بسیار با ارزش است که این مقام را به عنوان کشور اول دنیا در حوزه مدیریت لجستیک حفظ کنیم و این کار هم از طریق ارتباط نزدیک بین این وزارتخانه و شرکت‌های تخصصی لجستیکی انجام می‌شود. زیرا زیر سقف این وزارتخانه تعداد زیادی از شرکت‌های لجستیکی تخصصی فعال هستند.
وی افزود : در ماه اکتبر معاون وزیرحمل و نقل آلمان به همراه تعداد زیادی از متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه لجستیک به ایران سفر خواهند تا هم با وزارتخانه شما صحبت کنند و هم شرکایی را در ایران برای همکاری پیدا کنند. از این رو اگر امکان پذیرش از سوی وزارتخانه شما وجود داشته باشد، در ماه اکتبر می‌توانند توانایی‌های خود را در حوزه لجستیکی عرضه و معرفی کنند.
وزیر حمل و نقل آلمان تاکید کرد: اگر بخواهیم این پروژه‌ها را در آلمان اجرا کنیم، در شرایط عادی و به واسطه بوروکراسی موجود، سه دوره قانونگذاری لازم باشد. اما فکر می‌کنم در ایران با بوروکراسی کمتری بتوانید در درازمدت پروژه‌ها را به راحتی اجرا کنید.
برای تسهیل در مورد مسایلی که مربوط به این وزارتخانه می‌شود، اگر به ایجاد ارتباط بین دو طرف ایرانی و آلمانی کمک کنیم؛ با توجه به همه شرکت‌های فعال در زمینه لجستیک، باید بگویم این وزارتخانه آمادگی دارد تخصص‌های خاص خود، ارایه کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار