۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

ساخت کشتیهای غول پیکر در جنوب آفریقا

جنوب آفریقا با توجه به فرصتها و پیشینه موجود قابلیت مونتاژ کشتی های غول پیکر را دارد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۸۳۸
ساخت کشتیهای غول پیکر در جنوب آفریقابه گزارش گروه بین الملل مانا، در گذشته شاهد تصمیم یک گروه کشتی سازی در فلوریدای آمریکا برای انتقال اجزای پیش ساخته یک کشتی بزرگ مسافری و تفریحی به سواحل دریای آتلانتیک درکیپ تاون آفریقای جنوبی بودیم.
در این منطقه همچنین یک ترمینال جابجایی سنگ آهن وجود دارد و خلیج مربوطه در یک منطقه حفاظت شده محسوب می شود. ترمینال مذکور در خلیج سالدانها واقع شده است که نه تنها صادرات سنگ آهن از طریق آن صورت می گیرد بلکه یک پایگاه هسته ای نیز در 30 کیلومتری آن واقع شده است.
با توجه به معادن غنی زینک، کرومیوم، منگنز و نیکل کارشناسان از قابلیت این خلیج برای احداث کارخانه استیل سخن به میان آوردند که امکان کار یک کارخانه ساخت قطعات پیش ساخته کشتی و انتقال آنها برای مونتاژ را فراهم می کند. این قطعات پیش ساخته در ساخت دوبه های غول پیکر، ترمینالهای شناور برای انجام جا به جایی ها بر روی کانتینربر و فله برها و یا حتی ساخت جزایر شناور را به کار می روند.
خلیج سالدانها از مزیتهای دیگری نظیر دسترسی به جاده، راه آهن و راههای آبی به منظور دریافت قطعات پیش ساخته برخوردار است و قطعات ترمینالهای شناور توسط یدک کشها به این منطقه انتقال می یابند.
 
جزایر شناور نیز با در برداشتن هتلهای محصور در آب و پلهای معلق نیز مقصد خوبی برای گردشگری دریایی به شمار می روند و در همین خصوص امکان احداث فرودگاه این جزایر همچنین وجود دارد.
ساخت این جزایر در نزدیکی کیپ تاون همچنین به قیمت بالای زمین در این منطقه کمک می کند و آن را به شهرهای نیویورک و هنگ کنگ و جایی که تاکسی های دریایی فعالیت می کنند بدل خواهد کرد.
برچسب ها: کشتی سازی آفریقا
ارسال نظرات
آخرین اخبار