۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

نفتکش های غول پیکر و میانگین درآمدی بالا

انتظار کاهش میزان عایدی کشتی های غول پیکر حامل نفت خام (VLCC) در نیمه دوم سال دور از انتظار نیست.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۱۰۸
نفتکش های غول پیکر و میانگین درآمدی بالا به گزارش خبرنگار مانا بر اساس شاخص بالتیک، میانگین درآمد روزانه کشتی های غول پیکر حامل نفت خام(Very Large Crude Carrier) در ژانویه از مسیر خاورمیانه تا ژاپن به مرز حدود 64.589 هزار دلار در روز رسید، نکته قابل توجه این است که در حالی که انتظار می رفت شاهد نرخ درآمدی پایینی باشیم اما آمار وارقام خلاف این راثابت می کنند.
میزان عایدی در هفته گذشته، نیز به روند صعودی خود با رسیدن به 52.457 هزار دلار در روز دوشنبه ادامه داد.
کسب میانگین بالای درآمد در ماه گذشته گواه بر این واقعیت است که هنوز هم بازار حمل کنندهای غول پیکر نفت خام VLCC از جایگاه قوی در بازار بهره مند هستند.چنانچه درآمدی که مالکان این نفتکش ها می توانند کسب کنند ، چیزی حدود شش برابر میزان هزینه ای است که آنان باید برای مدیریت کردن یک کشتی غول پیکر حامل نفت خام مدرن بپردازند.
صاحب شرکت کشتیرانی بین المللی یورونوا ،در سه ماه اول سال موفق شد درآمدی حدود 57 هزار دلار کسب کند که چیزی حدود 46 درصد از کل درآمدی حمل کنندهای نفت خام است.
نکته قابل توجه این است که علیرغم روند کنونی، به دنبال ورود کشتی های جدید که به ناوگان جهانی تحویل داده می شود، این احتمال می رود که در نیمه دوم سال شاهد بازارکسب عایدی با روند ملایم تر و حتی رو به پایین نیز، برای کشتی نفتکش حامل نفت خام باشیم.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی بین المللی یورونوا با اشاره به اینکه ترازوی تقاضا و عرضه وزن یکسانی را نشان می دهند، گفت : با وجود همه این مسایل و پیش بینی ها ، صاحبان این حمل کننده ها دید خوش بینانه ای نسبت به آینده در پیش گرفتند .
برچسب ها: vlcc
ارسال نظرات
آخرین اخبار