۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

اجاره تانکر برای انتقال نفت ایران

موسسه واسط کشتی گلنکور از اجاره یک فروند کشتی افرامکس با احتمال انتقال نفت ایران از سوی این شرکت خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۹۶۵
اجاره تانکر برای انتقال نفت ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکتهای کشتیرانی تانکری در صدد یافتن راهی برای بیمه کشتی های خود توسط  کلوپ بیمه P&I هستند و این در حالیست که شرکت گلنکور یک فروند کشتی افرامکس را برای مدت زمانی 60 تا 90 روزه به اجاره روزانه 40 هزار دلار با ذکر احتمال استفاده از این افراماکس برای انتقال نفت ایران اجاره کرد.
بر اساس این گزارش، کشتی گرین وریر با پرچم لیبریا و ظرفیت 99 هزار و 994 DWT توسط شرکت (ST (Sipping and Transport با احتمال استفاده از آن در آبهای ایران به منظور انتقال نفت ایران از اوایل ماه فوریه اجاره شد.
این موضوع نشانگرتلاش شرکتهای حمل و نقل نفتی برای دست و پنجه نرم کردن با قوانین در خصوص یافتن راهی برای حضور در بازار ایران هستند.
کشتی نامبرده علاوه بر انتقال نفت ایران حمل سوخت صادراتی از این کشور را به هابهای سوخت رسانی نظیرسنگاپور بر عهده خواهد گرفت. 
لازم به ذکر است پس از لغو تحریمها علیرغم وجود برخی محدودیت هاT شرکت های بسیاری در صدد شروع همکاری با ایران هستند بi طوری که شرکت هایی نظیر ترافیگورا، گلنکور، ویتول و کواویل در حال حاضر کشتی هایی را برای اعزام به ایران اجاره کرده اند. اما به هرحال تانکرداران در حال چانه زنی در خصوص رفع مشکل کلوپ P&I برای کار در ایران هستند.
در سال 2012 ایران علیرغم تحریمها توانست از طریق کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی و هند مدارک لازم جهت بیمه کشتیها را تامین کنند.
برخی مشکلات دیگرنظیر تعاملات بانکی از طریق دلار هنوز بر موضوع فعالیت با ایران سایه افکنده است.
برچسب ها: تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار