۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

آغاز حرکت تانکرهای حامل نفت خام ایران به بنادرجهان

موسسه تحقیقاتی کلاکسونز در گزارشی نوشت: شرکت نفتی کواویل سنگاپور که در صدد فعالیت با بنادر ایرانی است به دنبال کرایه تانکرهای حمل نفت خام ایران از بندرعباس در روزهای 29 و 30 ژانویه است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۸۹۷
آغاز حرکت تانکرهای حامل نفت خام ایران به بنادرجهان
به گزارش گروه بین الملل مانا بر اساس آمارهای موسسه واسطه کشتی کلارکسونز، شرکت کواویل سنگاپور به دنبال کرایه تانکرهای برای حمل نفت خام ایران از بندرعباس در روزهای 29 و 30 ژانویه است. کشتی تانکر دیگر نیز در تاریخ های شش و هشت فوریه نیز از بندر ماهشهر سفر خود را آغاز خواهد کرد که مجموع کل این میزان نفت به 120 هزار تن خواهد رسید.
پس از لغو تحریم ها این شرکت سنگاپوری که بیشتر به واسطه فعالیت های سوخت رسانی شناخته می شود و تا سال 2012 متوسط 25 میلیون دلار محصولات نفتی به ایران صادر می کرد، در صدد آغاز دوباره فعالیت خود با این کشور است.  
به هر حال شرکت های واسطه کشتی نیز از تعلل در ورود به بازار ایران به دلیل مشکل بیمه کشتی ها در ایران سخن به میان آوردند و اعلام کردند: اگر چه تحریم ها علیه ایران برداشته شد، اما کلوپ P&I هنوز قادر به بیمه کشتی ها در ایران نیست.
به نظر می رسد تنها مشکل بر سر راه همکاری با ایران بیمه کشتی ها باشد.
شرکت کواویل دراین خصوص هنوز نظری ارائه نداده است.
این شرکت که یک شرکت خانوادگی محسوب می شود در بخش نفت در سنگاپور نقش مهمی را ایفا می کند.
شرکت دولتی چینی ژوهای ژنرونگ نیز که پیش از این بزرگ ترین تامین کننده محصولات نفتی پالایشگاهی به ایران بود نیز پس از لغو تحریم ها مجاز به فعالیت با ایران شد.
در سال 2015 شاهد تجدید قرارداد این شرکت با شرکت ملی نفتکش ایران بودیم که طبق آن روزانه 240 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری خواهد شد.
برچسب ها: نفتکش تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار