۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
برای نخستین بار در کشور

تدریس دکترای شیمی دریا تصویب شد

برای نخستین بار در کشور تدریس دروس دکترای رشته شیمی دریا در دانشگاه های کشور به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۷۹
تدریس دکترای شیمی دریا تصویب شد
رئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی کارگروه علوم و فنون دریایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تدریس دکترای شیمی دریا در دانشگاه های دریایی کشور به تصویب رسید.
دکتر مسعود صدری نسب با اشاره به اینکه تاکنون رشته شیمی دریا فقط در مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه های دریایی تدریس می شد، گفت: با تصویب این طرح شرایطی فراهم شد تا برای نخستین بار شاهد تدریس شمی دریا در مقطع دکترا نیز باشیم.
وی خاطرنشان ساخت: برنامه درسی لازم برای تدریس دکترای شیمی دریا توسط تیم متخصص این گروه تهیه و به تصویب رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پیش بینی می شود از سال آینده شاهد پذیرش دانشجوی دکترای شیمی دریا در دانشگاه های دریایی کشور باشیم.                                           
وی اذعان داشت: بر اساس ضابطه تعیین شده، دانشگاه هایی می توانند دکترای شیمی دریا را تدریس کنند که حداقل سه نفر استاد برای تدریس این رشته در اختیار داشته باشند.                                             
صدری نسب یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشکده علوم و فنون دریایی هرمزگان حائز شرایط مناسب برای تدریس دکترای شیمی دریا هستند.                         
رئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در ادامه گفته های خود از تعیین زمان برگزاری جلسه فصلی این اتحادیه در تاریخ سی ام دی ماه سال جاری خبر داد.
به گفته وی، زمان برگزاری این جلسه به تمام اعضا اعلام شده و بر اساس آن در تاریخ مقرر این جلسه در محل پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه هشت سال متوالی است که هر فصل جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تا کنون موفق نشده ایم این جلسات را برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: برگزاری جلسه اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در دی ماه امسال به عنوان نخستین جلسه امسال این اتحادیه خواهد بود.
به گفته وی ایجاد هماهنگی بین دانشگاه های دریایی، بهره گیری از نظرات هیات علمی دانشگاه های مختلف و تبادل آنها، تبادل داده های دریایی به روز شده، بهره گیری مشترک از کتابخانه های دانشگاه ها از جمله اهداف برگزاری جلسات این اتحادیه است.
دکتر صدری نسب بیان کرد: جلسات این اتحادیه با هدف توسعه فرهنگ دریایی با استفاده از توسعه رشته های دریایی و ایجاد دانشگاه های جدید در استان های ساحلی صورت می گیرد.                                            
وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با برگزاری مستمر جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی بتوانیم با انجام تبادلات علمی دریایی، آخرین اطلاعات دریایی روز را بین دانشجویان تمام دانشگاه های دریایی کشور به اشتراک گذاریم.                      
وی در ادامه با بیان اینکه جلسات اتحادیه در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور برگزار می شود، گفت: این پژوهشگاه به عنوان یک مرکز فعال علمی در زمینه علوم دریایی یکی از ارگان اصلی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: توسعه علمی دانشگاه های دریایی کشور از بعد پژوهشی بسیار حائز اهمیت است که این پژوهشگاه می تواند کمک شایانی در این زمینه به این دانشگاه ها داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار