۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

فرار ماهیگیران ایرانی از چنگ دزدان دریایی

صیادان محلی، شاهدان و منابع امنیتی سومالی اعلام کردند چند دزد دریایی سومالی در تیراندازی که امکان آزادی یک کشتی ماهیگیری ایرانی را فراهم کرد، کشته شدند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۸۶۶۶
فرار ماهیگیران ایرانی از چنگ دزدان دریاییبه گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هنوز اطلاعات دقیقی درباره این قایق یا سرنوشت خدمه آن، مداخله احتمالی نیروهای بین المللی در عملیات امداد و نجات ماهیگیران به گروگان گرفته شده و یا اقدام خدمه به تنهایی برای بازپس گرفتن این قایق، منتشر نشده است.
با این حال منابع امنیتی سومالی گفتند: این قایق همان شناور ماهیگیری ایرانی است که چند روز پیش با 15 خدمه در امتداد سواحل مرکزی سومالی به اشغال دزدادن دریایی درآمده بود.
به گفته مختار یعقوب ماهیگیر در منطقه هراردیری، ما صدای تیراندازی شدید را شنیدیم که پس از آن چند دزد دریایی کشته و قایق آزاد شد و سپس از ساحل دور و ناپدید شد.
همچنین به گفته عبداللهی باره، یکی از بزرگان محلی، در این درگیری هفت تن از دزدان دریایی کشته و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند که این آمار قابل تایید نیست.
دزدی دریایی در آب های سومالی در سال 2011 با گروگانگیری بیش از 700 تن به اوج رسید. اما این میزان حملات در سال های بعد کاهش یافت که بخشی به دلیل گماردن نگهبانان مسلح در قایق ها و همچنین برقراری گشت های نیروهای دریایی بین امللی در سواحل این منطقه بود.
هنوز ده ها گروگان در دست دزدان دریایی قرار دارند که شامل 26 دریانورد بر روی قایق ماهیگیری نهام 3 است که در مارس 2012 به اشغال درآمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار