۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری در سواحل شمالی

به منظور حفاظت از محیط زیست آبهای خزر، عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری در برخی شهرهای ساحلی استان مازندران آغاز شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۶۳۲
آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری در سواحل شمالیمدیر کل اداره محیط زیست استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی در استان های ساحلی کشور در راستای تعهدات ایران در کنوانسیون تهران به منظور حفاظت از محیط زیست دریای خزر هر چه سریعتر باید عملی شود.
ناصر مهردادی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره کل محیط زیست استان مازندران و اداره آب و فاضلاب استان مبنی بر ساخت تصفیه خانه های شهری، پروژه های ساخت این تصفیه خانه ها از سوی وزارت نیرو هم اکنون آغاز شده است.
وی تاکید کرد: با حمایت بانک توسعه اسلامی و پیگیری های محیط زیست و اداره آب و فاضلاب، وزارت نیرو ساخت تصفیه خانه های شهری در این استان را در دستور کار خود قرار داد.
به گفته وی، پروژه های ساخت تصفیه خانه در شهرستان های رامسر، ساری، قائمشهر، آمل و تنکابن به تصویب رسیده و اجرایی می شود.
این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه تصفیه خانه ساری به اتمام رسیده است، گفت: به زودی فاز دوم این پروژه آغاز خواهد شد.
مدیر کل اداره محیط زیست استان مازندران بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی فاز نخست تصفیه خانه های قائمشهر، آمل و تنکابن نیز آغاز می شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار داشت: با ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در شهرهای شمالی کشور به تدریج شاهد کاهش چشمگیر میزان آلودگی در رودخانه های منتهی به دریای خزر خواهیم بود.
مهردادی با اشاره به اینکه ساخت تصفیه خانه های شهری باعث عدم ورود فاضلاب های تصفیه نشده به رودخانه های استان و در نهایت آب دریای خزر خواهد شد، گفت: این تصفیه خانه ها باید در سالهای گذشته ساخته می شد که متاسفانه شاهد این امر نبوده ایم.
وی در ادامه تاکید کرد: ورود فاضلاب های شهری شهرستان های ساحلی شمال کشور به آب دریای خزر باعث شده که هم اکنون شاهد وجود آلودگی های میکروبی در آب این دریاچه باشیم به طوری که این آلودگی ها سلامت آبزیان را در مخاطره قرار داده است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، از سوی دیگر شنا کردن در آب دریای خزر به دلیل وجود این آلودگی های میکروبی توصیه نمی شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران عنوان کرد: اعتقاد داریم با ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهری، یکی از مهمترین چالش های محیط زیست دریای خزر در حوزه کشورمان در زمینه ورود آلودگی ها برطرف خواهد شد.
این مقام مسئول در استان مازندران، به افتتاح یک تصفیه خانه در یکی از شهرک های صنعتی تنکابن در غرب استان اشاره کرد و گفت: همچنین یک تصفیه خانه در سلمان شهر با ظرفیت 400 متر مکعب در روز احداث شده است که بدون شک ساخت این تصفیه خانه ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ورود آلودگی به رودخانه های استان داشته است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران عنوان کرد: امیدواریم با توجه ویژه دولت نسبت به ضرورت ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در شهرستانهای ساحلی کشور از ورود آلودگی های میکروبی به آبهای کشور جلوگیری به عمل آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار