۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

عرضه مستقیم میگوی ایران در روسیه

اوایل آذر ماه امسال هیئتی از اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران به منظور بررسی شرایط فروش مستقیم میگوی ایران با یک برند خاص وارد روسیه خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۳۷۰
عرضه مستقیم میگوی ایران در روسیهرئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اوایل آذر ماه امسال هیئتی متشکل از سرمایه گذاران میگوی پرورشی کشور و برخی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران برای همکاری های بیشتر در زمینه صادرات و فروش محصولات میگوی پرورشی وارد کشور روسیه خواهند شد تا به این ترتیب مقدمات تعاملات بیشتر بین تجار دو کشور برقرار شود.
علی اکبر خدایی ادامه داد: در این سفر قرار است مذاکراتی با تجار روسی در زمینه صادرات و فروش میگوی ایران در روسیه صورت گیرد و تولیدکنندگان ایرانی از نزدیک با بازارهای فروش آبزیان در روسیه آشنا شوند و پتانسیلهای این کشور را در زمینه صادرات آبزیان بررسی کنند.
وی خاطرنشان ساخت: به منظور انجام تعاملات سرمایه گذاران میگوی پرورشی ایران و تجار روسیه، بخش دولتی دو کشور دخالتی نداشته اند و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به صورت کاملاً مستقیم با یکدیگر وارد مذاکره و تبادل شده اند.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران اذعان داشت: البته سفارت ایران در روسیه همکاریهای خوبی با اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران برای برقراری مراوده های بین تجار دو کشور داشته است که امیدواریم این همکاریهای همچنان ادامه یابد.
خدایی با اشاره به وجود مرکز فروش محصولات غذایی در مسکو تحت نام " فود سیتی" اظهار داشت: از تولیدکنندگان میگوی ایران خواسته شده تا در صورت تمایل با در اختیار گرفتن تعدادی از غرفه های این مرکز فروش محصولات غذایی نسبت به فروش میگوی ایرانی اقدام کنند.
وی عنوان کرد: به همین منظور در سفری که به زودی به روسیه خواهیم داشت این پیشنهاد روس ها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا مشخص شود که این اقدام برای تولید کنندگان ایرانی از سود و مزایای کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران همچنین گفت: در نهایت سعی خواهیم کرد محصولات میگوی پرورشی ایران را در قالب یک برند مشخص با همکاری و مشارکت ملی تولیدکنندگان میگوی ایرانی در این فروشگاه روسی عرضه کنیم.
وی افزود: نتایج قطعی در این خصوص پس از سفر به روسیه و انجام مذاکرات با تجاری روسی مشخص خواهد شد.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران خاطرنشان ساخت: همچنین به افزایش صادرات میگو در سال جاری به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده، امسال تلاش های زیادی برای باز شدن بازار روسیه به روی محصولات شیلاتی ایران انجام شد.
به گفته وی، هم اکنون صادرات میگوی پرورشی به روسیه در حال انجام است که امید می رود این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران بیان کرد: میگوهای پرورشی به صورت بسته بندی شده و عمل آوری شده از راه زمینی و از طریق کانتینرهای یخچال دار به روسیه صادر می شوند.
وی یادآور شد: نخستین محموله میگو اواخر تابستان امسال از بوشهر روانه روسیه شد که به دنبال آن صادرات میگو به این کشور همچنان ادامه یافته است.
خدایی اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت از بخش خصوصی در امر پرورش میگو، پرورش دهندگان بتوانند با آسودگی بیشتری نسبت به بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام کنند و درگیر مسائل مالی در زمینه تولید محصولات خود نباشند.
برچسب ها: میگو روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار