۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
آلفالاینر منتشر کرد:

مازاد ظرفیت حمل،263کشتی کانتینربر جهان را به حالت توقف درآورد

میزان ظرفیت غیرفعال کشتی‌های کانتینربر از مرز یک میلیون TEUگذشت و به بالاترین سطح خود از آغاز بحران مالی تاکنون رسید.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۸۱۷۰
مازاد ظرفیت حمل،263کشتی کانتینربر جهان را به حالت توقف درآوردبه گزارش مانا تریدویندز نوشت : شرکت Mearsk Line یکی از کشتی‌های کانتینربرِ 18000 (TEU Triple E) خود را در حالت توقف (lay up) قرار داد و اعلام کرد: ممکن است کشتی‌های بیشتری را از سرویس خارج کند.
از سوی دیگر و براساس گزارشی که از سوی آلفالاینرمنتشر شده است این کشتی به دلیل لغو برنامه سفرش در مسیر آسیا- اروپا، برای مدت 6 هفته متوقف بوده است.
در این گزارش آمده است: درحالی که متصدیان حمل به طور معمول برای فعال نگه داشتن بزرگ‌ترین کشتی‌هایشان تلاش می‌کنند، شرایط مازاد ظرفیت حمل که تقریبا بر تمام بخش‌های بازار تجارت حاکم است، انتخابی جز غیرفعال کردن، حتی برای گران‌ترین کشتی‌هایشان، برای آنها باقی نگذاشته است.
براساس آخرین اطلاعات آلفالاینر، 263 فروند کشتی کانتینربر غیرفعال با مجموع ظرفیت 934700 TEU وجود دارد که 4.7 درصد از کل ظرفیت ناوگان جهان را تشکیل می‌دهد.
شرایط مازاد ظرفیت حمل موضوع بسیار جدی شده است و اخیرا 23 فروند کشتی با ظرفیت‌های بیش از 7900 TEUغیرفعال شده‌اند.
در طول چند هفته‌ آینده با لغو سرویس‌های حمل بیشتر به عنوان بخشی از برنامه‌های مربوط به متناسب کردن شبکه‌های حمل با فصل زمستان و کاهش فعالیت‌ها، ظرفیت غیرفعال از یک میلیون TEU نیز بیشتر خواهد شد.
آلفالاینر می‌گوید: با توجه به تحویل تعداد زیاد کشتی در ماه اکتبر، اگر تحویل چند کشتی کانتینربرِ تحت سفارش به تعویق نیافتد، میزان ظرفیت غیرفعال از این هم بیشتر خواهد شد.
تحویل این کشتی‌ها چندین هفته است که به تعویق افتاده و این امر تلاش مالکان را برای محدود کردن تعداد کشتی‌های غیرفعال نشان می‌دهد.
برچسب ها: کانتینربر کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار