۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

آغاز تردد شناورهای مسافری به هندورابی در آینده نزدیک/ شناورهای تفریحی در مسیر بندر لنگه – ابوموسی افزایش می یابد

با ساخت تاسیسات گردشگری در جزیره هندورابی که هم اکنون توسط سازمان منطقه آزاد کیش در حال انجام است، به زودی تردد شناورهای مسافری به این جزیره آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۷۴
آغاز تردد شناورهای مسافری به هندورابی در آینده نزدیک/ شناورهای تفریحی در مسیر بندر لنگه – ابوموسی افزایش می یابدمدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: سالانه بیش از 300 هزار نفر از بندر لنگه به جزایر کیش، سیری و لاوان جابه جا می شوند.
محمود صابری در ادامه با بیان اینکه این سفرهای دریایی توسط بیش از 15 فروند شناور مسافری انجام می شود گفت: همچنین سفرهای دریایی از لنگه به مقصد شارجه توسط دو فروند شناور و طی سه روز در هفته انجام می گیرد.
این مقام مسئول بنادر غرب استان هرمزگان عنوان کرد: به همین منظور یک فروند شناور مسافری با ظرفیت 350 نفر و یک فروند شناور رو- رو به مسافرانی که قصد سفر به شارجه را دارند، خدمات ارائه می دهد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تاکید کرد: مدت زمان سفر از بندر لنگه به مقصد شارجه حدود چهار ساعت است.
وی اذعان داشت: بیشترین میزان تردد به جزیره کیش از طریق بنادر چارک و آفتاب صورت می گیرد اما در ایام پیک تعطیلات همچون عید نوروز، شناورهایی از بندر لنگه نیز برای جابه جایی مسافران به جزیره کیش اختصاص می یابد.
افزایش شناورهای مسافری در مسیر بندر لنگه- جزیره ابوموسی
صابری در ادامه در خصوص وضعیت خدمات رسانی به گردشگران از طریق بندر لنگه عنوان کرد: بیشترین خدمات دهی به گردشگران برای سفر به ابوموسی از طریق بندر لنگه صورت می گیرد.
وی گفت: در حال حاضر توسط یک فروند شناور مسافری، گردشگران و بومیان جزیره از طریق بندر لنگه به سمت ابوموسی تردد می کنند.
مدیر کل اداره بنادر ودریانوردی بندر لنگه اظهار داشت: در حال حاضر شناور مسافری موجود پاسخگوی جابه جایی مسافران است اما در صورت توسعه گردشگری منطقه و تقاضاهای بیشتر این پتانسیل وجود دارد که تعداد شناورهای مسافری را در مسیر بندر لنگه به جزیره ابوموسی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان ساخت: اخیراً موضوع توسعه گردشگری دریایی در جزیره ابوموسی مطرح شده است که امیدواریم هر چه سریعتر این امر تحقق یابد.
صابری همچنین از برگزاری تور سفر دریایی از بندر لنگه به جزیره ابوموسی ویژه کاروان راهیان نور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به این منظور رایزنی هایی با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان کرد: در صورت راه اندازی تورهای دریایی کاروان راهیان نور به جزیره ابوموسی، تعداد شناورهای مسافری در این مسیر افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: هم اکنون تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ساخت شناور تفریحی برای به کار گیری در مسیر بندرلنگه- ابوموسی هستند.
آغاز تردد شناورهای مسافری به هندورابی در آینده نزدیک
وی در ادامه در خصوص تردد به جزیره هندورابی گفت: هم اکنون تردد به این جزیره صورت نمی گیرد اما با ساخت تاسیسات گردشگری در این جزیره که هم اکنون توسط سازمان منطقه آزاد کیش در حال انجام است، به زودی تردد شناورهای مسافری به این جزیره آغاز خواهد شد.
صابری بیان کرد: سفر به جزیره هندورابی از طریق بنادر آفتاب، چارک و مقام به دلیل نزدیک تر بودن مسافت صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: هم اکنون گردشگری دریایی و سفرهای دریایی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و در راستای تحقق آن تسهیلات خوبی را برای ساخت و خرید شناورهای مسافری و تفریحی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می دهد.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه، با افزایش تعداد شناورهای مسافری شاهد رونق سفرهای دریایی در خلیج فارس و به دنبال آن رونق بنادر جنوبی کشور خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار