۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

صید میگوی سفید در صیدگاههای خوزستان آزاد شد

صید میگوی سفید در صیدگاههای خوزستان واقع در شمال غرب خلیج فارس از روز اول آبان 1394 تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۷۹۳۴
صید میگوی سفید در صیدگاههای خوزستان آزاد شد
به گزارش خبرنگار ماتا، براساس اعلام پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصویب کمیته مدیریت صید  استان خوزستان، صید میگوی سفید در صیدگاه‌های لیفه و بوسیف و خوریات واسطه و درویش از تاریخ یکم آبان ماه تا اطلاع بعدی آزاد است.
مدیرکل شیلات خوزستان در این خصوص گفت: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی، برای لنج ها و قایق های صیادی و در خوهای واسطه و درویش ، فقط برای قایق ها مجوز صید میگو صادر و زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای همه موتور لنج ها هفت روز و قایق‌ها چهار روز خواهد بود.
دکتر نبی الله خون میرزایی با تاکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی توسط صیادان خوزستانی افزود: ضروری است شناورهای صیادی دارای مجوز، گواهی سمپاشی و  بهداشتی فردی همه خدمه شناور و پانل چشمه مربعی جهت تورهای مورد استفاده داشته باشند.
وی گفت: تخلیه و حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل‌گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولین کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات خواهند بود و مالکین خودروهای حمل آبزیان باید دارای کارت تحویل‌گیری و خودروی آنها مجهز به اطاق عایقدار باشد.
مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد، صدور مجوز صید ماهی در صیدگاههای بوسیف، لیفه، خورموسی و خورهای واسطه و درویش، در طول فصل میگو ممنوع خواهد بود.
سالانه حدود سه هزار و 500 میگوی دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود.
میگو و ماهی در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی جایگاه ویژه ای دارد.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار