۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

نخستین تور دریایی به ابوموسی برگزار می شود

نخستین تور دریایی به جزیره ابوموسی، فردا با حضور برخی دانشجویان و کارمندان دولت استان هرمزگان برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۵۱۳
نخستین تور دریایی به ابوموسی برگزار می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و برگزاری جلسات مختلف با مقامات استان طی یک ماهه گذشته، برنامه ریزیها برای برگزاری نخستین تور گردشگری به جزیره ابوموسی انجام شد.
محسن ضیایی افزود: بر این اساس مقرر شد این تور دریایی همزمان با هفته جهانی جهانگردی توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان برگزار شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان افزود: همچنین مقرر شد در گام نخست این تور دریایی به ابوموسی برای دانشجویان و کارمندان دولت استان برگزار شود.
به گفته وی، به همین منظور مذاکرات لازم با مسئولان برخی دانشگاه های هرمزگان و برخی نهادهای دولتی برای ثبت نام کارمندانشان در این تور صورت گرفت.
ضیایی در ادامه اذعان داشت: این تور گردشگری دریایی با شرکت حدود 60 نفر گردشگر برگزار می شود که این گردشگران توسط یک فروند شناور مسافربری 90 نفره به ابوموسی منتقل خواهند شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: برگزار کننده این تور برای دانشجویان و کارمندان دولت تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته است و بر این اساس نخستین تور گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی، صبح فردا به سمت این جزیره حرکت خواهد کرد.
ضیایی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، گردشگران یک شب در جزیره اقامت خواهند داشت و پنج شنبه بعداز ظهر به سمت بندر لنگه حرکت می کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید.
وی بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری ابوموسی، گردشگران در یکی از مهمانسراهای دولتی این جزیره اقامت خواهند داشت.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: به منظور انجام تفریحات دریایی در جزیره ابوموسی، برخی امکانات نظیر تجهیزات غواصی، جت اسکی، قایق سواری و ... توسط برگزار کننده تور از قبل به ابوموسی منتقل شده است.
وی یادآور شد: در راستای برگزاری هر چه بهتر نخستین تور دریایی جزیره ابوموسی، چندین مرتبه توسط مقامات استانی از وضعیت جزیره و امکانات آن برای سرویس دهی به گردشگران بازدید به عمل آورده ایم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر دو رستوران در جزیره ابوموسی فعالیت می کنند که با هماهنگی های انجام شده با آنها، قرار است در روزهای برگزاری تور گردشگری به ابوموسی آماده سرویس دهی به مسافران باشند.
ضیایی خاطرنشان ساخت: در صورت استقبال مسافران از سفردریایی به جزیره ابوموسی، به زودی برنامه های گسترده تری در راستای توسعه گردشگری این جزیره و ورود بیشتر گردشگران به آن انجام خواهیم داد.
وی بر ضرورت ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره تاکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در ابوموسی تشویق شوند تا شاهد رونق گردشگری در این جزیره زیبا باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: همچنین در بحث خرید شناورهای تفریحی و مسافری در مسیر ابوموسی- لنگه و برگزاری تورهای گردشگری منظم، برنامه ریزیهای دقیقی صورت خواهد گرفت.
وی در پایان گفت: قصد داریم جزیره مرجانی ابوموسی را به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل کنیم.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

alis Iran (Islamic Republic of) ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
0
0
با سلام چرا به جزایر لارک و هرمز که از پتانسیلها و مواهب طبیعی زیادی در بخش گردشگری برخوردار و به مرکز بندرعباس نزدیکترند , هیچ نگاهی نمیشود و از بابت گردشگری محروم مانده است !
آخرین اخبار