۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

افزایش تقاضا برای کشتی های حمل محصولات نفتی

حمل و نقل کشتی های مواد شیمیایی از سوی افزایش تقاضا برای حمل محصولات نفتی پاک حمایت شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۷۸۱
افزایش تقاضا برای کشتی های حمل محصولات نفتی
به گزارش گروه بین الملل مانا، با وجود ورود کشتی های جدید، این عرصه از حمل و نقل توانست کالای بیشتری را جهت حمل، از بازار جذب کند. 
براساس این گزارش، حمل و نقل در آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا به قوت خود باقی ماند و در این میان کشتی های حمل انواع روغن و روغن پالم در آمریکای جنوبی حتی پا را فراتر نهاد که به دلیل تقاضای بالا در بازار CPP در دریای آتلانتیک بود. حمل روغن پالم در کشتیهای بزرگ از مالزی به اروپا 52 درصد افزایش داشت. صادرات این روغن از کشور اندونزی در سه ماهه دوم سال جاری نیز بیش از انتظار کارشناسان بود. ناوگان کشتی های مواد شیمیایی همچنین در عرصه حمل و نقل محصولات نفتی نیز شرکت داشت. 
در سال 2014 حمل و نقل محصولات پالایشگاهی به 893 میلیون تن رسید که نشانگر سرعت رشد حمل این مواد نسبت به حمل مواد شیمیایی است. 
دلیل اصلی این موضوع تغییر سناریوی نفت در آمریکا و ظهور این کشور بعنوان یکی از صادرکنندگان اصلی محصولات پالایشگاهی است. 
شماری از کشتی های کوچک در این عرصه بدلیل فقدان مدارک و گواهینامه های لازم مجبور به ترک ناوگان یاد شده بودند و این در حالیست که در سه ماهه دوم سال جاری شاهد ورود 46 فروند کشتی جدید بودیم.
از این میان 29 فروند از آنها از نوع MR با 49 هزار DWT به بالا و هشت فروند دیگر هندی سایز هستند.
در مجموع هشت فروند معادل 0.9 درصد از کل کشتی ها از ناوگان کشتی های حمل مواد شیمیایی خارج شدند که این میزان معادل خروج 0.16 میلیون DWT و یا به عبارتی 0.2 درصد از کل حجم این ناوگان است. در همین حال شمار کشتی های مواد شیمیایی و روغن های گیاهی 35 فروند کاهش داشت.
کشتی های بزرگتر با حجم 30 هزار DWT بیشترین شمار کشتیهای این ناوگان را به خود اختصاص می دهد.
براساس گزارش موسسه Drewry این روند در ناوگان کشتی های حمل مواد شیمیایی ادامه خواهد داشت. در حال حاضر 90 فروند کشتی حمل مواد شیمیایی بالای 30 هزار DWT درحال فعالیت هستند که نیمی از آنها تا سه سال دیگر به عمر 20 سال می رسند.
به هرحال موسسه Drewry پیش بینی کرد: ناوگان مربوطه بسیار انعطاف پذیر بود و تا پایان سال 2015 خود را با میزان تقاضا برای کشتی های حمل مواد شیمیایی در کوتاه مدت افزایش یابد، کشتی های مربوطه به بازار حمل و نقل مواد شیمیایی دوباره روی خواهند آورد.
برچسب ها: نفت
ارسال نظرات
آخرین اخبار