۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
امسال

خط تفریحی عسلویه–کیش با دو شناور راه اندازی می شود

خط تفریحی دریایی عسلویه –کیش در قالب تورهای یک روزه توسط دو فروند شناور 120 نفره و 250 نفره نیمه دوم امسال راه اندازی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۸۰
خط تفریحی عسلویه–کیش با دو شناور راه اندازی می شود

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار مانا گفت: هفته گذشته جلسه ای با حضور فرماندار عسلویه و نمایندگان سازمان منطقه آزاد ویژه پارس جنوبی برگزار شد.
ناصر امیرزاده ادامه داد: این جلسه به موضوع راه اندازی خط تفریحی دریایی در مسیر عسلویه به کیش اختصاص داشت.
به گفته امیرزاده، در این راستا توافقاتی ما بین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و فرمانداری عسلویه صورت گرفته است.
این مقام مسئول دراستان بوشهر تصریح کرد: در جلسه اخیر از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پیشنهاد شد تا منطقه ویژه پارس جنوبی و سایر شرکت های خصوصی پتروشیمی فعال در عسلویه نسبت به راه اندازی خط تفریحی دریایی از عسلویه به کیش همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: این همکاری می تواند در قالب عهده دار شدن این سازمان ها جهت چارتر کردن بخشی از ظرفیت شناور تفریحی فعال در این خط دریایی باشد.
امیرزاده گفت: به این ترتیب که این شرکت ها با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کارکنانشان شرایطی فراهم کنند که آنها به اتفاق خانواده هایشان از این خط دریایی جهت تفریح استفاده کنند.
وی تاکید کرد: به این ترتیب راه اندازی خط دریایی عسلویه – کیش برای سرمایه گذار و مالک شناور تفریحی از صرفه اقتصادی برخوردار خواهد شد.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اذعان داشت: در این جلسه که با استقبال حضار از موضوع مطرح شده برخوردار بود قرار شد منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پتروشیمی فعال در عسلویه هر چه سریعتر این خصوص اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج مثبت این جلسه هر چه سریعتر از سوی منطقه ویژه پارس جنوبی به مالک شناور تفریحی اعلام شود.
امیرزاده عنوان کرد: شناور تفریحی که قرار است در مسیر عسلویه – کیش فعالیت کند هم اکنون در بندر بوشهر پهلو گرفته است.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، این شناور که ساخت کشور ژاپن است از ظرفیت 120 نفر گردشگر برخوردار است.
وی یادآور شد: همچنین قرار است کشتیرانی والفجر نیز شناوری با ظرفیت 250 نفر را در مسیر عسلویه- کیش اختصاص دهد.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این شناورها هفته ای دو بار در قالب تورهای یکروزه به سمت عسلویه حرکت می کنند.
وی یادآور شد: به منظور برگزاری این تورهای گردشگری دریایی، جلساتی نیز با مقامات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.
به گفته امیرزاده، مسئولان گردشگری منطقه آزاد کیش و سایر معاونت های مربوطه دراین سازمان، قول همکاری و مساعدت برای برگزاری تورهای تفریحی عسلویه- کیش را داده اند.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اذعان داشت: قرار است در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش اسکله مناسب جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی که از عسلویه وارد کیش می شوند را اختصاص دهد.
وی گفت: همچنین ارائه تخفیف در تمام خدمات گردشگری برای مسافران ورودی از عسلویه به کیش نیز توسط سازمان منطقه آزاد کیش قرار است انجام شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: با راه اندازی خط تفریحی دریایی عسلویه- کیش بدون شک شاهد رونق چشمگیر گردشگری دریایی در بوشهر خواهیم بود.
وی گفت: انتظار می رود در صورت مساعدت منطقه ویژه پارس جنوبی، خط تفریحی عسلویه – کیش نیمه دوم سال جاری راه اندازی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار