۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

جشنواره مونسون در چابهار برگزار می شود

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: جشنواره گردشگری مونسون اواخر مرداد ماه در چابهار برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۸۷
جشنواره مونسون در چابهار برگزار می شودسعید ریگی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: وزش بادهای مونسون که باران زا نیز هستند هر ساله در فصل تابستان در سواحل دریای عمان شروع می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: وزش این بادها باعث خنک شدن آب و هوا می شود و در نتیجه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شرایط برای پذیرش مسافران مهیا می شود.
وی افزود: در همین راستا یکی از مهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار که طی سالهای اخیر اجرا شده است، برگزاری جشنواره گردشگری مونسون در فصل تابستان است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: امسال نیز جشنواره گردشگری مونسون اواخر مرداد ماه در چابهار آغاز به کار خواهد کرد.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته مدت زمان برگزاری این جشنواره دو هفته خواهد بود که انتظار می رود در این مدت گردشگران زیادی به چابهار سفر کنند.
ریگی خاطرنشان کرد: در جشنواره گردشگری مونسون برنامه های ویژه ای برای جذب هر چه بیشتر گردشگران و ایجاد لحظات به یادماندنی در چابهار اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: جشنواره مجسمه های شنی، مسابقه بزرگ سفرنامه ناصر خسرو، جشنواره گردشگری حلال و جشن دریا در جشنواره مونسون برگزار خواهد شد.
وی اذعان داشت: همچنین برگزاری مسابقه شتر سواری، نمایشگاه غذای محلی، نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری مراسم آیینی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این جشنواره گردشگری خواهد بود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: از آنجا که این جشنواره در اوایل شهریورماه نیز برپا خواهد بود انتظار می رود تعداد زیادی گردشگر نیز با قصد خرید لوازم سال تحصیلی جدید به چابهار سفر کنند.
وی گفت: بنابراین مراکز خرید نیز در ایام جشنواره از تخفیفات ویژه ای برخوردار هستند و نیزبه بازدید کنندگان کارت شرکت در قرعه کشی را اعطا خواهند کرد.
به گفته ریگی در ایام جشنواره گردشگری مونسون، جوایز نفیسی به قید قرعه به گردشگران ورودی به چابهار در مراکز خرید داده خواهد شد.
وی یادآور شد: استفاده از تفریحات دریایی موجود در سواحل چابهار و خرید ارزان قیمت در مراکز خرید منطقه آزاد چابهار مهمترین انگیزه سفر برای گردشگران ورودی به چابهار است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: از هم اکنون برنامه ریزی ها برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره گردشگری مونسون آغاز شده است.
وی گفت: سعی خواهیم کرد در ایام جشنواره بهترین خدمات اقامت، پذیرایی و تفریحی به مسافران ورودی به چابهار ارائه شود.
ریگی اذعان داشت:مکان های اقامتی موجود در چابهار نیز آمادگی پذیرایی ازمسافران ورودی با ارائه تخفیف در نرخ هتلها در ایام برگزاری جشنواره مونسون را خواهند داشت.
به گفته وی، پیش بینی می شود اکثر گردشگران ورودی به چابهار در ایام جشنواره علاوه بر بومیان استان سیستان و بلوچستان از استان های کرمان و خراسان باشند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: توسعه گردشگری حلال یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مونسون است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به چابهار باشیم.
به گفته وی، به منظور جذب بیشتر گردشگران از تمام نقاط کشور به چابهار همزمان با برگزاری جشنواره تابستانی مونسون، تبلیغات گسترده صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان یادآور شد: در همین راستا جلسات هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی استان برگزار شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار