۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
مدیرکل شیلات هرمزگان:

8 فروند شناور ویژه آبهای دور به ناوگان صیادی اضافه شد

مدیرکل شیلات هرمزگان از اضافه شدن 8 فروند شناور صیادی ویژه آبهای دور به ناوگان این استان طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۴۴۶۲
8 فروند شناور ویژه آبهای دور به ناوگان صیادی اضافه شد

به گزارش مانا از بندرعباس، سید پرویز محبی در نشست تخصصی صید و صیادی شیلات ایران که به میزبانی شیلات هرمزگان برگزار شد با اشاره به جایگاه صید و صیادی به عنوان تامین اشتغال 25 درصد از جمعیت استان، گفت: این مهم می‌طلبد در استان هرمزگان به ویژه شهرهای ساحلی نگاه ویژه به صید و صیادی شود.
وی با اشاره به اینکه در شیلات هرمزگان تکریم ارباب رجوع در دستور کار همه کارکنان قرار دارد، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم به همت کارکنان شیلات و همچنین جامعه صیادی رابطه‌ای پدر و فرزندی بین شیلات و صیادان برقرار کنیم.
محبی با بیان اینکه به همت تلاش های انجام شده در شیلات هرمزگان و جامعه صیادی استان،هرمزگان توانسته برای چندمین سال متوالی رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: استفاده از صید ضمنی و ممانعت از هدر رفتن آن، صید گونه‌های کمتر برداشت شده مانند گربه ماهی و ... را از اهم برنامه معاونت صید شیلات هرمزگان در سال 94 خواند.
مدیر کل شیلات هرمزگان خوشبختانه با پیگری های انجام شده تمامی ناخدایان و اکثریت ملوانان صیادی استان هرمزگان از دوره های آموزشی لازم بهره‌مند شده‌اند و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل استان هرمزگان به استان نمونه در رابطه با رعایت قوانین و مقررات دریایی در حوزه شیلات باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال 93 شاهد پیوستن پنج فروند شناور صید فانوس ماهیان به ناوگان صیادی آبهای دور استان بوده‌ایم گفت: در سال 94 نیز هشت فروند شناور صیادی دیگر به ناوگان صیادی آبهای دور استان هرمزگان افزوده خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار