۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

نمایش گونه‌های دریایی در معرض خطر در نمایشگاه دریایی

معاونت محیط زیست دریایی با هدف اطلاع رسانی درخصوص محیط زیست آبهای جنوبی و شمالی کشور و جلب مشارکت شرکت های سازنده سازه‌های دریایی در نمایشگاه بین المللی حضور یافتند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۲۲۴
نمایش گونه‌های دریایی در معرض خطر در نمایشگاه دریاییداود میرشکار مدیرکل بخش زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار مانا گفت: بخش معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفظات محیط زیست برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی دریایی حضور یافته است.
وی ادامه داد در غرفه معاونت محیط زیست دریایی محیط زیست استانهای ساحلی نیز حضور دارند.
وی اظهار داشت: در این غرفه توانمندی های ادارات محیط زیست دریایی مازندران ، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه گزارشی از عملکرد معاونت محیط زیست دریایی و ادارات استانهای ساحلی نیز به بازدیدکنندگان ارائه می شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت از محیط زیست با تأکید بر اینکه غرفه محیط زیست دریایی به لحاظ محتوا و چیدمان از سایر غرفه‌ها متمایز است خاطرنشان کرد: در این غرفه گونه‌های دریایی در معرض خطر به صورت مجسمه شنی طراحی و به اجرا گذاشته شده‌اند.
میرشکار یادآور شد: همچنین در قالب عکس های مختلف گونه‌های دریایی و وضعیت محیط زیست آبهای شمالی و جنوبی کشور به نمایش درآمده است.
مدیرکل بخش زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: از آنجا که در این نمایشگاه علاوه بر ارگانهای دریایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال در زمینه ساخت اسکله و سازه‌های دریایی حضور دارند سعی خواهیم کرد آنها را با محیط زیست دریایی آشنا کنیم تا بدین وسیله ارگانهای دریایی و شرکت های بخش خصوصی در هنگام ساخت سازه‌های دریایی صرفا نگاه اقتصادی نداشته باشند بلکه باتوجه به حفاظت محیط زیست دریا نسبت به ساخت سازه‌های دریایی اقدام کنند.
میرشکار تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف حضور معاونت محیط زیست دریایی در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی عمومی درخصوص محیط زیست دریا و به دنبال آن جلب مشارکت مردمی در این راستا است.
این مقام مسئول عنوان کرد روز گذشته وزیر راه و شهرسازی از غرفه محیط زیست دریایی بازدید به عمل آورد که بسیار مورد توجه ایشان واقع شد.
گفتنی است سومین نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور وزیر راه و شهرسازی از تاریخ 16 خرداد در شبستان مصلی تهران آغاز به کار کرده است.
این نمایشگاه تا تاریخ 19 خرداد برپا خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار