۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

کلوپ غواصی؛ عامل اصلی جذب گردشگر به چابهار

فعالیت 10 ساله تنها کلوپ غواصی در چابهار توانسته است باعث جذب گردشگران زیادی به این بندر زیبا شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۴۴
کلوپ غواصی؛ عامل اصلی جذب گردشگر به چابهارمحمد رضا نایب پور، مالک کلوپ غواصی چابهار و رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار مانا گفت: ارائه خدمات غواصی در کلوپ چابهار در بالاترین حد استاندارد جهانی صورت می گیرد و قابل مقایسه با هیچ کلوپ دیگری در کشور نیست.
وی ادامه داد: در کلوپ غواصی چابهار این امکان فراهم شده است که مربی فقط به همراه یک نفر برای غواصی زیرآب می رود، حال آنکه در سایر کلوپ های غواصی کشور یک مربی به طور همزمان چند نفر را با خود به زیرآب می برد.
نایب پور خاطرنشان کرد: همچنین غواصی دقیقاً 20 دقیقه زیرآب انجام می شود که همین امر رضایت گردشگران را به همراه دارد.
وی گفت: غواصی در کلوپ چابهار به حدی برای گردشگران لذت بخش است که کسانی که آن را تجربه می کنند نه تنها بازهم برای غواصی به چابهار سفر می کنند بلکه افراد بیشتری را برای تجربه این ورزش دریایی با خود به چابهار می آورند.
مالک تنها کلوپ غواصی چابهار اذعان کرد:جمعیتی زیادی برای غواصی به چابهار می آیند، چون منطقه آزاد چابهار با مناطق آزاد کیش و قشم متفاوت است و به طور مستقیم به سرزمین اصلی راه دارد.
وی گفت: هم اکنون شهرستان چابهار دارای 300 هزار جمعیت است که به راحتی در منطقه آزاد چابهار تردد می کنند و همین امر باعث می شود علاوه بر گردشگران تعداد زیادی علاقه مند بومی برای آموزش غواصی به کلوپ ما مراجعه کنند.
نایب پور تاکید کرد: به دلیل استفاده افراد زیاد از کلوپ غواصی چابهار، هم اکنون سطح آموزشی این کلوپ بسیار بالاتر رفته و ما دارای تعداد زیادی مدرس و کمک مدرس در این کلوپ هستیم.
وی یادآور شد: همین امر به افزایش ایمنی غواصی در منطقه نیز کمک شایانی کرده است.
رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اکثر پزشکان مشغول به کار در شهرستان چابهار و اطراف آن عضو کلوپ غواصی هستند گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد مدرسان کلوپ غواصی را همین پزشکان تشکیل داده اند.
وی اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی و وزش بادهای مونسون، بهترین زمان غواصی در اقیانوس هند از 15 مهر ماه تا 15 اردیبهشت ماه است اما در خلیج چابهار امکان غواصی در فصل تابستان نیز وجود دارد.
نایب پور تاکید کرد: در طول سال گردشگران زیادی برای استفاده از ورزش مفرح غواصی به چابهار سفر می کنند و ما موفق شده ایم تا با ایجاد این کلوپ که از سال 83 فعال شده است، در رونق گردشگری چابهار نقش مهمی را ایفا کنیم.
وی گفت: امیدواریم با توسعه امکانات گردشگری در چابهار و ورود بیشتر گردشگران، کلوپ غواصی چابهار بیش از پیش رونق گیرد و علاوه برآن شاهد راه اندازی کلوپ های بیشتر در ساحل خلیج چابهار باشیم.
برچسب ها: غواصی چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار