۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

رشد ۱۰۹ درصدی فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی

در 9 ماهه سال ۱۳۹۳، تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰۹ درصدی همراه شده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۶۴
رشد ۱۰۹ درصدی فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی
به گزارش مانا، در این مدت ۵۷۰ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در حوزه های مختلف صادر شده، در حالیكه در 9 ماهه سال ۹۲ این آمار حكایت از صدور ۲۷۳ فقره مجوز بود.
مجوزهای فعالیتی كه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به فعالین اقتصادی ارائه می كند در زمینه های؛ صادرات-واردات، پیمانكاری، كارگاهی، خدماتی و تولیدی است.
از سوی دیگر طی 9 ماهه سال جاری ۴۵ فقره كارت بازرگانی از سوی این سازمان برای فعالین اقتصادی صادر شده كه در مقابل ۲۵ كارت صادره در مدت مشابه سال ۹۲ بیانگر افزایش ۸۰ درصدی می باشد.
كارت‌ بازرگانی به عنوان سند شناسایی و نظام‌مندی فعالیت های بازرگانان، طبق قانون صادرات و واردات كشور از سوی این سازمان و با همكاری اتاق بازرگانی استان صادر می شود كه ثبت سفارش و ترخیص كالا، واردات از مناطق آزاد، حق‌العمل ‌كاری در گمرك و صادرات كالای مجاز از كاربردهای كارت بازرگانی است.
گفتنی است علاوه بر مزایای قانونی چون امكان مالكیت و مشاركت سرمایه گذاران خارجی تا میزان صد در صد در منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، امكان فعالیت بانك ها و موسسات مالی-بیمه ای در این منطقه؛ اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالین اقتصادی-تولیدی، فعال سازی پروژه های راكد عمرانی ، بورس كالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه كالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده كه زمینه ساز رونق فضای كسب و كار در محدوده منطقه شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار