۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

رشد 65 درصدی جابجایی کالا در بنادر سیستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تخلیه و بارگیری کالا از بنادر این استان طی 4 ماهه گذشته رشد 65 درصدی داشته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۸۱۷
رشد 65 درصدی جابجایی کالا در بنادر سیستان

به گزارش خبرنگار مانا؛ سیاوش رضوانی با بیان این مطلب گفت: بندر چابهار در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در زمینه تخلیه و بارگیری رشد 75 درصدی داشته است .
وی بیان کرد: روند تکمیل شدن طرح توسعه بندر، فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری، عدم ترافیک کشتی ها و ارایه تسهیلات موجب گرایش بیشتر تجار در زمینه صادرات از این بندر شده است.
رضوانی افزود: شرایط پهلوگیری کشتی های غول پیکر در چابهار فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: صادرات کالا از چابهار به کشورهای منطقه رشد مناسبی داشته و در این رابطه اشتغالزایی خوبی در سطح منطقه بوجود آمده است و بزودی ظرفیت بارگیری در چابهار از 2 میلیون تن به 6 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
رضوانی تاکید کرد: میزان صادرات کلینکر مورد نظر از کارخانه سیمان خاش برای امسال از بندر چابهار 100 هزار تن در نظر گرفته شده که خوشبختانه اولین محموله آن به میزان 35 هزار تن برای کشور مصر بارگیری شد.
مدیرکل بنادرو دریانوردی سیستان و بلوچستان به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر این استان نیز اشاره کرد و گفت: تخلیه و بارگیری کالا از بنادر استان طی 4 ماهه گذشته رشد 65 درصدی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار