۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

گردشگری در جزیره مینو رونق می گیرد

با ساخت مجتمع های گردشگری – تفریحی و مراکز اقامتی در جزیره مینو، گردشگری در این جزیره رونق خواهد گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۳۷
گردشگری در جزیره مینو رونق می گیرد

افشین حیدری، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه با حمایت استانداری سال 93 سال احیای گردشگری در خوزستان خواهد بود، اظهار داشت: در این راستا رونق گردشگری در جزیره مینو در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه جزیره مینو به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور به تصویب هیات دولت رسیده است،گفت:ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری در این جزیره با استفاده از اعتبارات ملی در دست انجام است.
حیدری،جزیره مینو را به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دریایی استان خوزستان عنوان و تصریح کرد:ساماندهی سواحل این جزیره دردستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه از همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان برای محوطه سازی در ساحل و ایجاد زیرساختهای گردشگری در طول سواحل خبر داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان،خاطرنشان کرد:پس از ایجاد زیرساختهای اولیه در سواحل،از سرمایه گذران برای ایجاد تاسیسات گردشگری دعوت به عمل خواهد آورده شد.
وی یکی ازمهمترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری دریایی در جزیره مینو را ساخت مجتمع گردشگری و نیز مراکز اقامتی عنوان کرد.
به گفته وی،جزیره مینو از توابع شهرستان خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده و بین اروند کبیر و صغیر قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه بر لزوم شناسایی ظرفیتهای گردشگری دریایی در کرانه خلیج فارس تاکید کرد.
وی تصریح کرد:با معرفی و شناسایی این ظرفیتها ،زمینه جدیدی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان همچنین یکی از مهمترین شرایط برای رونق گردشگری دریایی را همکاری دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست دانست.
حیدری، خاطرنشان کرد:امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی خطوط کشتیرانی تفریحی بین تمام بنادر جنوبی ایران در زمینه گردشگری باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار